• 18.10.07, 10:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Harjumaa Liinide käive väheneb

Keskerakonna ühe juhtfiguuri Arvo Sarapuu osalusega AS Harjumaa Liinid, mis on järgmisest aastast ilma jäämas Harjumaal bussiühenduse korraldamisest, kaotab ka märkimisväärse osa käibest.
Viimased neli aastat on dotatsioon andnud Harjumaa Liinide käibest poole. Ka mullu oli veidi üle 50 miljoni kroonisest käibest riigi- ja omavalitsuste toetus 26,5 miljonit krooni. Firma teenis 300 000 krooni kasumit, kirjutas Äripäev.
Harjumaa Liinide juhatuse liige, Sarapuu väimehe Margo Tomingase sõnul ei tule käibe vähenemine siiski nii võimas, sest sellel aastal on lisandunud uusi tegevusi, mis Harju dotatsioonist sõltuvust vähendavad. Dotatsioon moodustab selle aasta käibest tema sõnul vaid viiendiku.
Harjumaa Liinid sõidab praegu ka Kuressaare ja Põlva liine ja teeb kommerts- ja tellimusreise. Lisaks võib talle jääda Harjumaa idasuuna teenindamine, sest sinna pole uut vedajat leitud. Harjumaa Liinid jätkab ka kahte õpilasveolepingut Harjumaal ja Saue kommertsliini.
Harjumaa Liinide asemel võivad Harjumaal riigi toetusel bussireise tegema tulla Hansabussile kuuluv Mulgi Reisid AS ja OÜ Mauman Reisid. Oktoobri lõpus, kui keegi hanget ei vaidlusta, sõlmitakse lepingud.
Tomingase sõnul ei kavatse nad hankeid vaidlustada, kui lepingutingimused jäävad samaks, mis neilegi pakuti. Ta avaldas isegi mõningast kergendust, et enam seda rasket piirkonda teenindama ei pea. "See ala on tugevalt alarahastatud," lausus ta. "Harjumaa on ka tööjõu osas keeruline. Tallinna Autobussikoondis saab pidevalt suuremat dotatsiooni omanikult linnalt ja seal on bussijuhtide palgad 1000-2000 krooni kõrgemad." Majandusaruande põhjal tõstis Harjumaa Liinid mullu bussijuhtide palka 80%.
Harjumaa Ühistranspordikeskuse juht Ago Kokser sõnas, et uuest aastast hakkab riigi dotatsioon teisiti käima. Piletitulu hakkab koguma Ühistranspordikeskus ja hakkab sellest ja riigi dotatsioonist maksma vedajale liinikilomeetri tasu. Kokseri sõnul tähendab see ilmselt ka pileti hinna tõusu järgmisel aastal. Bussivedu on tema sõnul kordades alarahastatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele