Majandusministeerium peab tudengibussi
seaduserikkujaks ning konkurendid turusolkijaks, uue bussiliini omanik ise aga
üliõpilaste soodsaks reisivõimaluseks.
Kurja juur peitub värskes tudengibussi idees, kus sõit on tasuta, kirjutas Postimees. OÜ Tudengibussi nimelist firmat veab Virumaalt pärit majandustudeng Liis Reinhold. Asja idee peitub nädalavahetuseti Tallinna–Tartu liinil kurseerivas bussis, kuhu pääseb vaid üliõpilaspileti ettenäitamisel.
Samal ajal tuleb teistes bussiliinides Tartu–Tallinna liinil üliõpilastel välja käia umbes 95 krooni. Veel eile hommikul lubas OÜ Tudengibussi kodulehekülg, et aprillist maksab sõit uuel liinil 65 krooni, aga päeva jooksul see info kadus.
Reinhold märkis, et tasuta sõit tudengibussiga jätkub ka aprillis. «Tasuta sõit kestab nii kaua, kuni jätkub sponsoreid,» märkis Reinhold. «Viimastel päevadel on meedia meie projektile suurt tähelepanu pööranud ja see on toonud juurde ka sponsoreid.»
Samas keeldus Reinhold sponsorite nimesid avalikustamast.
Majandusministeeriumi liiklustalituse juhataja Priit Vene märkis, et tudengibussil on kindlad väljumisajad ja peatused ning piletid.
«Tudengibussi reisijate eesmärk pole teatri või muusikali külastus, nad sõidavad lihtsalt kodunt kooli,» kommenteeris Vene. «Tudengibussil on kõik liinibussi tunnused, sellisel kujul lõhub tudengibuss liinivõrku ja halvendab ühistranspordi kättesaadavust.»
Lõpliku seisukoha tudengibussi seaduslikkuse asjus kujundab ministeerium lähipäevil. Kui ministeerium tunnistab asja seadusevastaseks, tabab tudengibussi kuni 50 000-kroonine trahv, sest nõutud liiniluba neil pole.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.