2018. aasta oli ekspedeerijatele stabiilne: veomahud kasvasid pärast eelnenud kolmeaastast langust 1,5% ning langus veosekäibes oli 0,8%. Maanteetranspordi veomaht kasvas veidi üle ühe ja raudteeveod paari protsendi võrra, ent üldiselt madalaid kaubamahte raudteel mõjutavad jätkuvalt ELi ja Venemaa kehtestatud kahepoolsed sanktsioonid.
Sektori palgatõus oli keskmisest aeglasem – 3,5% –, mistõttu mahajäämus Eesti keskmisest palgast suurenes. Palgasurve ja tiheda konkurentsi tõttu vähenesid oluliselt investeeringud ja ka ettevõtete kasum – mullu investeeriti veonduses ja laonduses üle 40% vähem kui aasta varem. Languse taga oli peamiselt väiksem transpordivahendite soetamine, kuid ka muud investeeringud olid valdavalt languses. Need vähesed investeeringud, mida tehti, olid pigem ITsse ja inimestesse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.