• 27.03.24, 12:17

Eesti biogaas transpordisektoris: potentsiaali on, aga suur plaan puudub

Hiljutised ebameeldivad kogemused gaasi hinnaga ei julgusta Eesti transpordisektorit enam gaasiveokitesse investeerima, ehkki potentsiaali biogaasi abil “rohelisena tegutseda” oleks veel paarikümme aasta jagu, leiab ühe suurima biogaasitootja Bioforce Eesti arendusjuht Karl Koort.
Lõviosa Bioforce tehases toodetud biogaasist kulutatakse ära Tallinna gaasibussides, kuid lähiajal avatakse Ebaveres surugaasitankla tankla ka teistele kasutajatele.
  • Lõviosa Bioforce tehases toodetud biogaasist kulutatakse ära Tallinna gaasibussides, kuid lähiajal avatakse Ebaveres surugaasitankla tankla ka teistele kasutajatele. Foto: Andras Kralla
Euroopa Liidu plaan on igasuguste sisepõlemismootoritega autode tootmine lähikümnenditel lõpetada, ehk ka gaasisõidukite lõpp ei pruugi olla enam mägede taga.

Seotud lood

Uudised
  • 27.04.23, 12:41
Kas vesinik suudab transpordimaailma muuta?
Transpordisektor toodab suure osa tänastest süsinikuheidetest, mistõttu on jätkusuutlike lahenduste leidmine väga oluline. Muutustega ei saa enam oodata ning sobivaid lahendusi on vaja kohe. Kuigi väljakutse on suur, sobivad selle seljatamiseks õnneks suuremal või vähemal määral kõik alternatiivsed energiaallikad: HVO-diisel, biokütus, elekter ja vesinik.
Intervjuu
  • 16.06.23, 07:00
Värske transpordi asekantsler ei kavatse kõike Euroopast tulevat pimesi täita
Lähinädalatel Kliimaministeeriumi suunduv MKMi värske transpordi asekantsler Sander Salmu tunnistab intervjuus logistikauudistele, et mitte kõik Euroopa Liidu otsused ei ole kivisse raiutud ning ka praegu on Euroopa Kohtus kaks vaiet, kus Eesti on hageja rollis. Lisaks kavatseb ta jätkata võitlust selle nimel, et Eesti saaks ka pärast 2030 aastat jätkata linnatranspordis biogaasi kasutamist.
Uudised
  • 08.09.22, 12:20
Koksvere müsteerium: kaks tanklat müüvad biogaasi enam kui poole odavamalt
Need gaasiauto omanikud, kes teavad kahte salatanklat, võivad pihku itsitada: Alexela ja Eesti Gaasi pea viieeurose kilohinna asemel maksavad nad kütuse eest enam kui kaks korda vähem.
Uudised
  • 15.09.22, 16:43
Suurettevõtteid soosiv reegel laseb Eesti gaasitranspordi põhja
Kütusemüüjad Alexela ning Infortarile kuuluv Eesti Gaas saavad veidra juriidilise iseärasuse tõttu kasseerida tanklas biometaani eest konkurendiga võrreldes pea kaks korda kõrgemat hinda. Magus tuluallikas võib jääda aga üürikeseks, sest transpordifirmad keelduvad varem tellitud uusi gaasiveokeid vastu võtmast ning bussifirmasid ähvardab pankrot. Varsti ei ole enam kedagi, kellele gaasi müüa.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele