• 23.02.24, 13:25

Karm logistiline dilemma: raketid ja piraadid või raudtee läbi Venemaa?

Suured laevandusfirmad sõidavad raketitabamuse hirmus Aasia-Euroopa liinil juba mitu kuud ümber Aafrika, mis omakorda on pannud aktiivsemalt tegutsema Lääne-Aafrika piraadid. See kasvatab merevedude hinda veelgi ja nõnda pole imestada, et aina enam ettevõtteid suunavad oma kaubad tagasi läbi Venemaa kulgevale raudteele.
Kuhu laadida konteiner? Kui laeva, on see liiga kaua teel, kui raudteele, tuleb see läbi terroristliku Venemaa.
  • Kuhu laadida konteiner? Kui laeva, on see liiga kaua teel, kui raudteele, tuleb see läbi terroristliku Venemaa. Foto: Andras Kralla
„Punasel merel liikumise vältimiseks mööda Aafrika rannikut Aasiast Euroopasse suunduvad laevad võivad langeda piraatide ohvriks,“ hoiatas ÜRO egiidi alla tegutseva Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) peasekretär Arsenio Domingue sel nädalal.

Seotud lood

Saated
  • 06.02.24, 14:41
Logistikaekspert: Punase mere kriis tõstis hindu 3−5 korda
Viimasel paaril kuul Punasel merel toimunud huuthide rünnakud kergitasid hüppeliselt konteineriveo hindu, ütles logistikaettevõtte MyDello eestvedaja Magnus Lepasalu.
Uudised
  • 08.01.24, 08:50
Maersk hoiatab kaubaveo oluliste häirete eest
Maailma üks suurimaid laevandusfirmasid Maersk hoiatas reedel kliente, et suunab kõik oma laevad Punase mere marsruudilt Aafrika lõunatipu poole ettenägematuks ajaks.
Uudised
  • 15.12.23, 13:16
Kaubavedu läbi Punase mere on muutunud kriitiliseks
Laevafirmad hakkasid kaupa vedama ümber Aafrika
Viimased päevad on olnud Punase mere läbivate laevade jaoks erakordselt ohtlikud: üht puistlasti ja kaht konteinerlaeva on rünnatud, üks neist ka raketitabamuse saanud. Kaevafirmad loobuvad järjest Punase mere kaudu sõitmast ning võtavad ette pika ringi ümber Aafrika. Oodata on kaupade tarnehäireid.
Uudised
  • 16.01.24, 12:43
Aasia-Euroopa merevedudega on seis endiselt hapu, kuid tekkinud on teatav stabiilsus
Punase mere piirkonnas toimuvate terrorirünnakute ja Iisraeli sõja tõttu Suessi kanali läheduses on merevedude tarneajad Aasiast Euroopasse pikenenud paari nädala võrra, hinnad on kasvanud kuni kolm korda ning lisasurve Lääne-Euroopa sadamatele ja lähenev Hiina uus-aasta muudavad olukorra veelgi keerulisemaks. Küll aga on võrreldes detsembriga tekkinud teatav stabiilsus, tunnistavad Eesti suuremad ekspedeerimisfirmad.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 09:44
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele