• 22.11.23, 07:30

IRU: puudu on 3 miljonit veokijuhti, viie aasta pärast juba 7 miljonit

Rahvusvahelise Maanteetranspordi Ühing (IRU) uuris veokijuhtide tööhõivet 36 erinevas maailma riigis ja selgus, et täitmata on üle kolme miljoni veokijuhi töökoha, ehk 7% kõigist ametikohtadest. Noorte ja vanemate juhtide vahelise lõhe kasvades halveneb olukord järgmise viie aasta jooksul veelgi märkimisväärselt, kui ei võeta ette olulisi meetmeid.
IRU: puudu on 3 miljonit veokijuhti, viie aasta pärast juba 7 miljonit
  • Foto: IRU
IRU küsitles enam kui 4700 veondusettevõtet Ameerikas, Aasias ja Euroopas, mis esindavad 72% maailma SKT-st, ja leidis, et veoautojuhtide puudus suurenes 2023. aastal kogu maailmas.

Seotud lood

Intervjuu
  • 30.12.22, 11:51
Intervjuu ERAA värske presidendiga: suurim väljakutse on tööjõuküsimus
Hiljuti sai Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) uue presidendi, kelleks on Haanpaa OÜ tegevjuht Tiit Parik. Logistikauudised tegi värske presidendiga pikema intervjuu ja uuris millised on tema suuremad väljakutsed uues rollis ning mida on sektoril oodata uuelt aastalt?
Uudised
  • 08.03.23, 16:54
Katre Suigusaar: "Helistasin läbi 15 firmat enne kui mind veokijuhina tööle võeti"
Katre Suigusaar on juba kaks aastat veokirooli keeranud. Enne seda oli 15 aastat põdemist ja 15 äraütlemist firmadelt, kes ei tahtnud naisjuhi tööle võtmisest kuuldagi. „Eks enesetõestamist on olnud ikka üksjagu," nendib Katre.
Uudised
  • 21.10.21, 16:27
Veokijuhtide põud: aina süvenev probleem, millele puudub lahendus
Kui Eesti sisevedudele veel leiab täna kõva palga eest juhi, siis rahvusvaheliste vedude puhul on juhtide põud juba sedavõrd suur, et käiakse parklast parklasse autouksele koputamas ja juhte üle meelitamas. Täna on ainsaks lahenduseks võõrtööjõud, kuid riik seda ei soosi ja kes teab kui kauaks sedagi enam on. Lahendust süvenevale pobleemile ei paista kusagilt.
Uudised
  • 19.02.21, 11:28
Eestis kaotas aastaga töö üle poole tuhande veokijuhi
Eestis oli 2020 viimases kvartalis 13 632 veokijuhti, mida on 606 võrra vähem kui 2019. aasta lõpus. Samas kasvas veokijuhtide mediaanpalk 2020. aasta jooksul 80 eurot, ehk 866 eurot 946 euroni, selgub Statistikaameti kokkuvõttest.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele