• 29.08.19, 12:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autonoomne robotlaev NYMO sõidab Keri saarele puid viima

Laupäeval 31. augustil kell 12.00 sõidab Leppneeme sadamast autonoomne robotlaev NYMO Keri saarele, et tähistada Keri tuletorni 300. aastapäeva. Sümboolselt viiakse Keri saarele küttepuid muinastulede öö lõkke süütamiseks.
Isejuhtivatel laevadel on tulevikulogistikas oluline roll, esimese merereisi teeb laupäeval ka Eestis välja töötatud NYMO.
  • Isejuhtivatel laevadel on tulevikulogistikas oluline roll, esimese merereisi teeb laupäeval ka Eestis välja töötatud NYMO. Foto: SCC
Hyrles OÜ ja MEC Insenerilahendused OÜ on koostöös Tallinna Tehnikaülikooli elektroenergeetika ja mehhatroonika instituudiga tegelenud selle aasta algusest autonoomse robotlaeva väljaarendamisega. Robotlaeva nimeks on NYMO.
Robotlaeva arendamiseks õnnestus meeskonnal kaasata sihtasutuse Archimedes nutika spetsialiseerumise rakendusuuringud toetus. Kokku on robotplatvormi eelarve kuni 0,5 miljonit eurot.
Ettevalmistused NYMO esimeseks pikemaks merereisiks.
  • Ettevalmistused NYMO esimeseks pikemaks merereisiks. Foto: TTÜ
Tallinna Tehnikaülikooli energeetikadoktor Heigo Mõlderi sõnul on NYMO universaalne ja võimekas modullaarne robotplatvorm, mis võimaldab pakivedu merel, tuvastada sadamas õlireostust, teha mereuuringuid ja teisi merel sobivaid operatsioone otsese inimese sekkumiseta.
„Hetkel on tegemist prototüübiga, mida mõne konkreetse ülesande jaoks on võimalik kohandada,“ lisas Mõlder.
Tormi korral lükkub laeva väljumine edasi.
NYMO projektist saab lähemalt lugeda SIIT!
NYMO tehnilised andmed
pikkus 2,5 m
laius 1,1 m
kandevõime 100 kg
veeväljasurve 250 kg
süvis 0,36 m
suurim kiirus 7 sõlme, 13 km/h
töökiirus 3 sõlme, 5,6 km/h
autonoomsus töökiirusel 24 h
sõiduulatus 100 km
pukseerimisvõime kuni 500 kg
Allikas: TTÜ

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.24, 17:55
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele