• 14.01.19, 13:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reisijate arv Tallinna Sadamas tegi kõigi aegade rekordi

Tallinna Sadama 2018. aasta kaubamaht kasvas 7% ja reisijate arv saavutas kõigi aegade rekordi, 10,6 miljonit reisijat.
Kruiisilaevade sadam Tallinnas.
  • Kruiisilaevade sadam Tallinnas. Foto: Raul Mee
Lõppenud aasta viimases kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 5,0 miljonit tonni kaupa ning 2,3 miljonit reisijat. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenes kaubamaht 2,0%,  eelkõige vedellasti arvelt. Reisijate arv IV kvartalis vähenes 1,0% võrra. Laevakülastuste arv kasvas 4,8% võrra 1841 külastuseni.
Aasta kokkuvõttes oli Tallinna Sadama kaubamaht kokku 20,6 miljonit tonni, suurenedes eelmise aastaga võrreldes 7,4%, põhiliselt vedellasti ja ro-ro kaupade arvelt. Reisijate arv kasvas kahe eelneva aasta võrdluses 0,6%, jõudes läbi aegade rekordilise 10,6 mln reisijani. Reisijate arvu kasvu vedasid kruiisireisijad, keda eelmisel aastal oli üle 70 tuhande rohkem. Suurima laevaliini  Tallinn-Helsingi reisijate arv jäi eelneva aastaga samale tasemele.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul võib 2018. aasta mahtudega rahule jääda, kuna ettevõte suutis keerulises konkurentsiolukorras kaubamahud stabiilsena hoida ja neid isegi kasvatada. „ Meil on hea meel, et vedellasti operaatorid on sõlminud uusi kokkuleppeid ja suutnud kasvatada mahte, hästi on käima läinud ka Muuga-Vuosaari ro-ro liin. Reisijate arvu osas saavutasime 11. aastat järjest rekordi,“ märkis Kalm.  
„Tallinna Sadama positiivsete tulemuste ja eduka börsilemineku kõrval saame eelmisest aastast välja tuua mõned olulisemad saavutused ja arengud, mis loodetavasti tulevikus meie mahtusid positiivselt mõjutavad. 2018. aastal õnnestus sõlmida kokkulepe endise söeterminali ala kasutusele võtuks ettevõtte  MPG Agro Production poolt õlikultuuride  töötlemise ja logistikakompleksi rajamiseks. Konteinerterminali operaator sai uue omaniku Saksa suurettevõtte Hamburger Hafen und Logistick AG näol. Vanasadamas käivitasime  nutika liiklusjuhtimissüsteemi Tark Sadam, renoveerisime A-terminali saabumiste ala ja alustasime D-terminali laiendamisega. Ühtlasi tegime algust ka Vanasadama pikaajalise arenguplaani Masterplaan 2030 elluviimisega. Oli tegus ja edukas aasta,“ kommenteeris Valdo Kalm.
Täpsem info ettevõtte  põhinäitajate osas ning  reisijate statistika rahvuse, soo ja liinide lõikes kuude kaupa on jälgitav Tallinna Sadama kodulehel: http://ts.ee/statistika

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.24, 17:55
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele