Sel nädalal avati Tallinnas renoveeritud Gonsiori tänav, mis on oma liikluslahenduse poolest ainulaadne mitte ainult Eestis, vaid kogu maailmas. See omakorda on tekitanud liiklejates üksjagu segadust.
- Gonsiori tänav. Foto: Raepress
Uuendatud Gonsiori tänav on lahendatud eeskätt ühissõidukite liiklust silmas pidades. Kolmerealise tänava kaks äärmist rada on mõeldud ainult ühistranspordile ning tavalistele sõidukitele on avatud keskmine topeltjoontega sõidurada, mida mööda saab hommikuti sõita Lasnamäelt kesklinna ja alates keskpäevast kesklinnast Lasnamäele.
Muutsuunaga liiklus kesklinna suunal toimub alates kella 06.00-11.50 ja kesklinnast väljuval suunal kella 12.00-05.50. Muutsuunaliiklusega sõidurada tohib kasutada liiklemiseks üksnes siis, kui muutsuunaliiklusega sõiduraja kohal põleb roheline nooltuli.
Kui muutsuunaliiklusega sõiduraja kohal süttib punane rist või muutsuunaliiklusega foor ei tööta, siis seda sõidurada kasutada ei tohi ning tuleb viivitamatult reastuda ümber parempoolsele ühissõidukirajale ja pöörata esimesest ristmikust paremale.
Lisaks tuleb täita teeandmise kohustust eesõigusmärkide ja tavaliste ümartuledega valgusfooride nõuetele vastavalt. Kui põhifooris põleb punane tuli, siis muutsuunaliikluse roheline nooltuli ei anna sõiduõigust, vaid tuleb peatuda stoppjoone ees! Sõitu võib jätkata rohelise tule süttimisel.
Pöörates Gonsiori tänavale tuleb sõita esmalt parempoolsele ühissõidukirajale ning alles peale veendumist, et muutsuunaliiklusega sõiduraja kohal põleb roheline nooltuli, tuleb otsesõiduks reastuda muutsuunaliiklusega sõidurajale.
Gonsiori tänavalt parempöörde sooritamiseks tuleb reastuda parempoolsele ühissõidukirajale. Vasakpöörded Gonsiori tänavalt ei ole lubatud ohutuse tagamiseks. Kui muutsuunarajaga teel on takistus, mis segab liiklemist, tuleb takistusest mööduda pärisuunavööndist lahkumata (ettevaatlikult parempoolse ühissõidukiraja kaudu).
Projekti kogumaksumuseks koos Kunderi ja Türnpu tänava, Pargi ja Reisi parkla ning Laagna tee rekonstrueerimisega on 9,26 miljonit eurot koos omanikujärelevalvega. Tööde käigus rekonstrueeriti Gonsiori tänav alates Maneeži tänava ristmikust kuni Laagna teeni, kogupikkusega ligikaudu 1,5 kilomeetrit.
Kokku rekonstrueeriti ligilaudu kaks kilomeetrit sõiduteid ning rajati ja rekonstrueeriti ligikaudu viis kilomeetrit kõnni-, jalg- ja jalgrattateid. Tänavale paigaldati uued liikluskorraldusvahendid ning rajati haljastus, kokku istutati 96 puud.
Uus liikluslahendus on pälvinud liiklejate seas juba üksjagu kriitikat ning segadust. Autod kasutavad bussiradu mõlemas suunas kogu tänava pikkuses ning linnavalitsuse plaan ei näi vähemalt esialgu eriti hästi toimivat.
Linnapea Taavi Aasi usub, et uus liikluskorraldus nõuab harjumiseks lihtsalt aega, kuid suund vähesemate autodega kesklinna poole on paratamatu, kui soovime meeldivamat linnakeskkonda.
„Muutsuunaliiklust on ajutisema lahendusena rakendatud Eestis korduvalt varemgi, nüüd aga muutub see alaliseks,“ ütles Aas.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.