Pole üllatus, et tarnekiirus ja -täpsus on logistikaettevõtte valikul tähtsaim eeltingimus, kuid teisel kohal pole mitte niivõrd soodne hind, kuivõrd see, et partnerit võib sajaprotsendiliselt usaldada, selgub Balti Logistika tellitud uuringust.
- Logistikas on usaldusväärdsed partnerid tähtsamad kui soodne hind, selgus sektoris korraldatud uurigust. Foto: Raul Mee
Balti Logistika tellis Faktum Arikolt uurimuse, et saada teada, mis on Eesti, Läti ja Leedu ettevõtetele kõige olulisemad tingimused logistikapartneri valikul ning mis neid kõige rohkem nö närvi ajab?
Nagu selgus, on kõikides riikides esmatähtis see, et tarne jõuaks kohale kiirelt, õigel ajal ja õigesse kohta. Pisut üllatuslikult ei olnud teisel kohal aga mitte soodne hind, vaid pigem lepingutest kinnipidamine ja vastutuse võtmine logistikaettevõtte poolt. „Eriti üllatas see Leedu puhul, mida me pidasime kõige hinnatundlikumaks riigiks. Selgus, et soodsat hinda väärtustasid kolmest Balti riigist kõige kõrgemalt hoopis lätlased,“ tõdes Balti Logistika arendusjuht Magnus Lepasalu.
PANE TÄHELE
Mis on kõige olulisem logistikapartneri valikul?
Protsent vastanutest
Eesti
Tarnekiirus ja ajast kinni pidamine – 40
Lepingutest kinnipidamine ja vastutuse võtmine – 30
Soodne hind – 16
Läti
Tarnekiirus ja ajast kinni pidamine – 45
Soodne hind – 29
Lepingutest kinnipidamine ja vastutuse võtmine – 11
Leedu
Tarnekiirus ja ajast kinni pidamine – 34
Lepingutest kinnipidamine ja vastutuse võtmine – 19
Sujuv klienditeenindus – 7
Mis häirib logistikapartneri juures kõige enam?
Eesti
Informatsiooni aeglane liikumine – 28
Tarne aeglus – 18
Lubadustest mitte kinnipidamine – 13
Läti
Tarne aeglus – 29
Informatsiooni aeglane liikumine – 18
Ebaprofessionaalsus – 16
Leedu
Informatsiooni aeglane liikumine - 16
Lubadustest mitte kinnipidamine - 16
Tarnete hilinemine – 15
Allikas: Balti Logistika
Suuri üllatusi polnud
Lepasalu sõnul koosnes uuring mitmest osast, millest ühe eesmärk oli välja selgitada, mida tellijad logistikapartnerilt kõige enam ootavad, mis on nende jaoks kõige olulisemad tingimused partneri valikul ning mis neid kõige enam häirib. „Oleme seadnud Balti Logistika strateegiliseks eesmärgiks saada kõige kliendikesksemaks logistikaettevõtteks planeedil.
Mõõdame klientide rahulolu pidevalt, analüüsime tagasisidet vähemalt kord nädalas ning pigem tahtsime saada kinnitust, et me liigume õiges suunas. Õnneks või kahjuks, mingeid väga suuri üllatusi see uuring meie jaoks endaga kaasa ei toonud,“ tunnistas Lepasalu, kelle sõnul täitis see siiski oma eesmärgi sajaprotsendiliselt, ehk valitud kurss on tõepoolest õige.
Ka selles osas, mida ettevõte on püüdnud iga hinna eest vältida. Kõige enam häirib ettevõtteid see, kui infovahetus logistikafirmaga on aeglane, seda ei edastata kauba omanikule õigeaegselt ja proaktiivselt vaid ettevõte peab ise asjade käigu kohta pärima. „Oleme oma tööprotsessides püüdnud just neid nähtuseid kõige rohkem välistada ning nagu näha, seda peetaksegi kõige olulisemaks,“ ütles Lepasalu.
Poppmuusika kõige popim
Veel toodi nö närvi ajavate faktoritena esile lubadustest mitte kinnipidamist ning partneri ebaprofessionaalsust. Samuti oli uuringus selline küsimus: „Kui saaksite oma ettevõtte jaoks valida ainult ühe eelise, siis milline see oleks?“
Valikvastustest tõstsid Eesti ja Läti ettevõtjad esile motiveeritud ja efektiivselt töötava meeskonda, Leedu ettevõtted hindasid kõige enam aga valdkonnapõhiseid teadmisi ja kogemusi. See võib olla tingitud tõsiasjast, et Leedus on konkurents selles valdkonnas kõige tihedam ning teadmiste ja kogemustega kaasnevad üldjuhul ka tutvused.
„Olid ka mõned naljaga pooleks küsimused, mis pole meie tegevusega üldse seotud, kuid teatava üldprofiili saamiseks siiski huvitavad. Näiteks see, milline on teie lemmik muusikastiil? Selgus, et kõigis kolmes riigis on lemmikstiil popmuusika. Eestis ja Lätis oli teisel kohal rokkmuusika, kuid Leedus hoopis klassikaline muusika. Kolmandal kohal oli Eestis ja Lätis Jazz, Leedus rokkmuusika. Lihtsalt põnev teadmine,“ nentis Lepasalu.
Logistikaettevõtetel hea aasta
Magnus Lepasalu tunnistas, et ei tea teiste konkurentide nimel rääkida, kuid nendel on käesolev aasta olnud siiani üsna edukas.
„Mitu erinevat suuremat projekti on realiseerunud ja nurisemiseks erilist põhjust ei ole. Tegeleme peamiselt Põhja-Ameerika ja Aasia turuga ja meie ärimahust moodustab 2/3 lennutransport. Ootame pikisilmi nö uue Siiditee rongi käivitumist, mis oleks võrreldes lennutranspordiga oluliselt soodsam. Ka praegu eelistavad mitmed kliendid raudteetransporti Aasiast Eestisse kaupade toomisel, aga hetkel liiguvad kaubad raudteed pidi kuni Poola või Saksamaa terminalini, kust need juba maanteed pidi Eestisse liigutatakse. Otserong Hiinast Eestisse oleks oluliselt kiirem, eriti võrreldes meretranspordiga, ja lennutranspordist siis märkimisväärselt soodsam,“ tunnistas Lepasalu.
„Mina seda seisukohta ei jaga, et pärast Vene transiidi ära kukkumist on Eesti transiitriigina muutunud mingiks tupikuks. Pigem vastupidi. Potentsiaalis saada Aasia ja Euroopa vahelise transiidiäri keskuseks on meil väga hea ja kindlasti mitte kehvem kui Lätil või Leedul. Peame oma kaarte õigesti mängima.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.