• 01.08.18, 15:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolme kuuga kasutati üle 8000 MWh rohegaasi

Eleringi hallatava gaasi päritolutunnistuste registri andmeil toodeti Eestis teises kvartalis kokku 8082 megavatt-tundi biometaani ehk rohegaasi, mis tarbiti ära transpordisektoris.
Eesti Gaasi tankla Pärnus.
  • Eesti Gaasi tankla Pärnus. Foto: Eesti Gaas
Kodumaise rohegaasi tootmine algas tänavu aprillis. Kui esimesel kuul oli Eestis toodetud biometaani kogus 353 MWh, siis maikuus ulatus vastav näitaja juba 2642 ning juunis 5087 megavatt-tunnini. Registri andmeil toodeti kolme kuu jooksul 7941 megavatt-tundi biometaani reoveesettest ja 141 megavatt-tundi toodeti loomsest sõnnikust ja biomassist. 
Eestis toodavad biometaani praegu kaks tehast – Kundas asuv Rohegaas OÜ ning juunis käivitunud Viljandimaal Põhja-Sakala vallas paiknev Biometaan OÜ.
Biometaan ehk rohegaas on maagaasi kvaliteedinõuetele vastav gaasilises olekus aine, mida toodetakse biolagunevatest jäätmetest, reoveest ja reoveesettest, põllumajandusliku päritoluga jäätmetest ning erinevat päritolu biomassist.
Gaasi päritolutunnistus elektrooniline dokument, mille Elering väljastab tootjale tema taotluse alusel ja mis tõendab, et tootja on Eestis tootnud biometaani. Üks päritolutunnistus väljastatakse ühe megavatt-tunni biometaani kohta ning tunnistuse kehtivusaeg on 12 kuud. Gaasi päritolutunnistuste register on mõeldud gaasi päritolu tõendamiseks lõpptarbijale.
Biometaani tarbimise ja tootmise hoogustamiseks maksab riik tarbitud biometaani koguse eest tootjatele toetust, samuti toetatakse vastavate ehk surugaasi tanklate rajamist. Praegu tegutseb Eestis kümme surugaasi (CNG) tanklat, samas on Keskkonnainvesteeringute Keskus toetanud 15 surugaasi tankla rajamist, mille tulemusel saavad vajaliku taristuga kaetud pea kõik Eesti regioonid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.24, 17:55
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele