Valitsus tutvus tänasel väljasõiduistungil Eesti avaliku raudteetaristu olukorraga ja määras raudtee arengusuunad. Täpsemad lahendused pakub MKM oktoobriks valmivas tegevuskavas.
Lepiti kokku, et säilitatakse vähemalt praegune kvaliteet ja investeeritakse nii, et raudteede läbilaskevõime säiliks. Samuti otsustati luua eeldused ohutuse parandamiseks, milleks kulutatakse taristuinvesteeringute programmi raha.
Valitsus otsustas lõpetada Lelle-Pärnu raudteelõigul avalike vedude tellimise alates 2019. aastast, sest selle raudteelõigu tehniline seisukord ja kiiruse hoidmine üle 60 km/h eeldaks üle 17 miljoni euro investeeringuid – see ei oleks Rail Balticu valmimist arvestades mõistlik otsus, vahendas valitsuse pressibüroo.
Reisijatevedu Lelle ja Pärnu vahel korraldatakse 2019. aastaks ümber bussidega, samas säilib rongiühendus Lellest Tallinna ja Viljandi suunal. Samuti jääb alles Lelle raudteejaam.
Kevadel otsustas valitsus võtta laenu ja suunata 135 miljonit eurot olulisematesse taristuinvesteeringutesse, sealhulgas 40 miljonit raudteedesse. Eesmärgiks on tõsta Tallinna-Tartu raudtee ja Tallinna-Narva raudtee kiirus 135 kilomeetrile tunnis ning rajada Haapsalu raudtee esimene etapp ehk Riisipere-Turba raudtee.
MKM esitab raudtee tegevuskava valitsusele 2017. aasta oktoobris. Lisaks Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva suuna investeeringutele on plaanis ka Riisipere-Turba lõik võimalusega edasi ehitada Haapsaluni ning Tallinn-Viljandi trassi kiirendamine, sest Rapla-Türi lõiku ootab ees põhjalik rekonstrueerimine kahes etapis aastatel 2022 ja 2024, kokku 18,5 miljoni euroses mahus. See võimaldaks Tallinn-Viljandi liinil panna käiku kiirrongi sõiduajaga 1:30. Tänastel liinidel on see sõiduaeg pea tunni võrra pikem.
Autor: Äripaev
Seotud lood
Reisijateveo lõppemisel Lelle-Pärnu raudteel alates 1. jaanuarist 2019 asendatakse see bussitranspordiga. 25. juulil kohtuvad Pärnu Omavalitsuste Liidu ja Pärnumaa Ühistranspordikeskuse esindajad, et hakata otsima piirkonna elanike transpordiks kõige otstarbekamaid lahendusi.
Valitsuse seatud eesmärkide kohaselt on Riisipere-Turba raudteelõigu taastamise puhul tegu Haapsalu raudtee esimese etapiga. Selleks aga, et antud projekti saaks ellu viia, oli eelnevalt tarvis teostada keskkonnamõjude analüüs, mis nüüdseks on valminud ja avalikustatud, teatas Eesti Raudtee.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.