• 04.07.17, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sebe tõi Pärnu linnaliinile uued bussid

Juuli alguses Pärnu linnaliine teenindama asunud SEBE esitles oma uusi busse, mille laadseid ei sõida täna veel ühegi teise Eesti linna tänavatel. Kokku sõidab Pärnu linnaliinidel 28 bussi, millest 23 on otse tehasest tulnud uued Mercedes-Benz Conecto madalapõhjalised keskkonnasõbralikud bussid.
Sebe tõi Pärnu linnaliinile uued bussid
  • Sebe tõi Pärnu linnaliinile uued bussid Foto: Merit Hirvoja-Tamm
Mootor Grupi kontserni kuuluval SEBE-l on bussiliinide teenindamises enam kui 20-aastane kogemus, mida on Mootor Grupi juhatuse esimehe Hugo Osula sõnul võimalik nüüd ka Pärnu hüvanguks rakendada. “Ammu on möödas need ajad, mil ühistransport tähendas vaid liikumisvõimelist bussi. Kaasaegne ühistransport pakub reisijatele mugavust, kvaliteetset klienditeenindust ja kaasaegseid lahendusi. Oleme tänaseks investeerinud Pärnu linnaliini bussiparki 6 miljonit eurot ja kompaktse bussidepoo arengusse 1,1 miljonit eurot,” rääkis Hugo Osula.
Ta usub, et koostöös linnaga suudab SEBE ka Pärnus ühistransporti populariseerida ja selle kasutajate hulka kasvatada. “SEBE hea kogemus Tartu linnaliini teenindamisest näitab, et inimestel on valmisolek kasutada head ühistransporditeenust. Tartus kasvas SEBE ja linna koostöös ühistranspordi kasutajate hulk esimesel aastal juba 10%. Meie eesmärgiks on ka siin Pärnus koostöös linnaga ühistransporti tervikuna populariseerida. Täna pakuvad bussid head alternatiivi autodele võimaldades parkimismuredest vabaneda ja vähendada keskkonna jalajälge,” selgitas Osula.Pärnu linnaliine teenindama asunud uutest Mercedes-Benz 12-meetristest bussidest 18 töötavad surugaasil. Ülejäänud 18-meetrised 10 lõõtsbussi töötavad diiselkütusel. Uute keskkonnasõbralike busside rooli keeravad ligi 70 tublit bussijuhti. Lisaks panustab SEBE uute bussijuhtide koolitamisesse. Pärnus alanud D-kategooria koolituse on esimesed bussijuhid tänaseks juba lõpetanud ja asunud linnatänavatel bussirooli keerama.Uued bussid Pärnu linnaliinidel:
- 10 suure mahutavusega 18-meetrist lõõtsbussi töötavad diiselkütusel. Busside mootorimaht on 10,7 liitrit, võimsus 265 kW ja täismass 28 tonni. Koos juhiga on bussis 41 istekohta, 1 koht ratastoolis reisija jaoks ja 111 seisukohta.- 18 keskkonnasõbralikku 12-meetrist gaasibussi töötavad surugaasil. Busside mootorimaht on 7,7 liitrit, võimsus 222 kW ja täismass 18 tonni. Koos juhiga on bussis 30 istekohta, 1 koht ratastoolis reisija jaoks ja 66 seisukohta.- Uued bussid aitas Pärnusse valida Silberauto.- Uute busside uksi on sõitjal võimalik ise nupu abil väljastpoolt avada.- Uute madalapõhjaliste busside kaldteed võimaldavad ratastooli ja lapsevankriga lihtsamini bussi siseneda.- Uued mittepeegelduvad infotablood ja uued häälteated võimaldavad õigeaegselt sobivas peatuses väljuda.- Busside pärnaõieline kujundus valiti välja konkursiga, võidutöö “Pärnaõied” autoriks on pärnakad Carmen Lansberg ja Fred Kotkas.- Stiliseeritud pärnaõied ehivad ka 1. juulist Pärnus kasutatavaid linnaliinide sõidukaarte, mida saab valideerida uutes bussides asuvates validaatorites.Pärnu linna bussiliiniveo leping hakkab kehtima käesoleva aasta 1. juulist ning lõpeb 2026. aasta lõpuga. Vastavalt lepingule tagab SEBE korrektse ja kvaliteetse liiniteeninduse, liinigraafikust kinnipidamise ning hangib liinidele uued ja kaasaegsed bussid.AS SEBE on opereerinud bussiteenuste turul üle 20 aasta. Ettevõtte bussiteenuse standardiks on mugavus, täpsus ja turvalisus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele