Interreg Central Balticu projektid peaksid lahendama reaalseid probleeme ja parendama konkreetseid ebaefektiivseid olukordi logistikas, ütles Interreg Central Baltic projektijuht Ivo Volt täna toimuval konverentsil SmartLog Pilot1: Blockchain Taking Logistics to 4.0.
- Interreg Central Baltic projektijuht Ivo Volt täna toimuval konverentsil SmartLog Pilot1: Blockchain Taking Logistics to 4.0 Foto: Harro Puusild
„Me tahame, et Interreg Central Balticu projektid muudaksid midagi. Soovime, et need lahendaksid reaalseid probleeme ja parendaksid konkreetseid olukordi,“ tutvustas Interreg Central Baltic projektijuht Ivo Volt konverentsil SmartLog Pilot1: Blockchain Taking Logistics to 4.0 seda, mida SmartLogi projektilt oodatakse.
Volt lisas, et Interreg Central Balticu projektid peaksid suutma pakkuda innovatsiooni, et hallata paremini transpordi- ja logistikaahelaid. „Soovime, et need projektid muudaksid kaubavoo efektiivseks ja optimeeriksid logistikaahelaid. Need peaksid näitama konkreetseid tulemusi nii Skandinaavia-Vahemere kui ka Põhjamere-Läänemere koridorides,“ selgitas Volt.
Volt tõi näiteks ka mõned projektid, mis võiksid tulevikus realiseeruda. „Näiteks MobiCarnet, mis on paljuski IT-lahendustele suunatud projekt, et piiriülesed autoveod oleksid rohkem paberivabad,“ tõi Volt näite.
Veel tõi Volt näitena projekti Smart 67, mis tähendab targemat E67 maanteed. „Sisuliselt tähendab see paremat liikluse haldamist E67 maanteel, näiteks elektroonilisi silte ja muud informatsiooni, mis aitab juhtidel saada teavet maanteel toimuva kohta,“ sõnas ta.
Stockholmi saarestikuga seotud projekt aitab leida paremaid ja säästlikumaid viise reisijate ja kauba liigutamiseks nii Stockholmi kui ka Ahvenamaa saarestikes. Oluline on ka Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli projekt, mille teostatavuse uuringuid Kesk-Läänemere Programm toetab.
SmartLog on Euroopa Regionaalarengu Fondi poolt rahastatav 2,4 miljoni eurose eelarvega kolmeaastase kestvusega Interreg Central Baltic’u projekt, mille juhtpartneriks on Kouvola Innovation OY (Soome).
Täna toimub konverents SmartLog Pilot1: Blockchain Taking Logistics to 4.0, kus esitletakse SmartLogi pilootprojekti käigus valminud logistikaplatvormi, mille vahendusel saab jälgida reaalajas eksportkonteinerite laadimis-, tollimis- ja eelveoprotsesse.
Seotud lood
Muuga sadamas esitleti paberivaba logistika testplatvormi, mille vahendusel saab reaalajas jälgida eksportkonteinerite laadimis-, tollimis- ja eelveoprotsesse. Maailmas ainulaadne süsteem vähendab tuntavalt paberimajandust, bürokraatiat ja kiirendab protsesse.
21. juunil esitletakse Muugal SmartLogi pilootprojekti käigus valminud logistikaplatvormi, mille vahendusel saab jälgida reaalajas eksportkonteinerite laadimis-, tollimis- ja eelveoprotsesse. Platvorm põhineb plokiahelal ehk blockchain’il, mille olemusest antakse samuti ülevaade.
SmartLogi välitööde juht, Sensei juhataja ja meie oma plokiahelaspetsialist Illimar Paul on veendunud uudse tehnoloogia revolutsioonilisuses. Ta kutsub ka teisi Eesti ettevõtjaid SmartLogi projektiga ühinema, sest nõnda saab esimeste seas osa tulevikust.
Blockchain'ist ehk plokiahelast räägitakse viimasel ajal päris palju. Mis see siis ikkagi on ja milleks seda vaja läheb? Kõiki vastuseid teab plokiahelaspetsialist ja 2,4-miljonilise europrojekti SmartLog juht Mika Lammi.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.