Sweco EST OÜ teatas, et osaleb teostatavusuuringus, mis uurib võimaliku Tallinn-Helsingi tunneli erinevaid tehnilisi lahendusi. Uuringu viivad läbi kolm konsultatsioonifirmat Sweco, Amberg Engineering ja WSP ühiselt.
- Tallinn-Helsingi tunneli eskiis Foto: Sweco
Tallinn-Helsingi tunneli projekt on jõudnud järgmisse etappi: läbiviidav teostatavusuuring keskendub eelkõige rakendusplaani koostamisele, et toetada projekti otsuste tegemise protsessi. Antud uuring jätkab Sweco 2015. aasta tasuvusuuringu eeluuringut, mis keskendus projekti teostamisele, liikluse struktuurile ja võimalikule sotsiaalmajanduslikule mõjule üldiselt.
„Kui Sweco 2015. aastal koostatud tasuvusuuringu eeluuringu eesmärgiks oli hinnata Tallinna ja Helsingi vahelise raudteetunneli tasuvust ja vajalikkust üldisemalt, siis käesoleva töö raames keskendutakse konkreetsemate tehniliste lahendustele nagu jaama asukoht, rongide tüübid ja liiklusvoogude operatiivsed lahendused. Lisaks kuulub uuringu juurde strateegiline keskkonnamõju hindamine,“ kommenteeris pressiteate vahendusel Tarmo Needo, Sweco EST juhatuse liige.
Lisaks tehniliste lahenduste uurimisele hindab uuring projekti majanduslikku mõju. Uuritakse Tallinna ja Helsingi vahelise püsiühenduse mõju ärivõimalustele mõlemas pealinnas ning mõju Soome ja Eesti riigile tervikuna.
Projekti meeskonda kuuluva Šveitsis tegutseva Amberg Engineeringuga on Sweco teinud koostööd mitmete rahvusvaheliste transpordiprojektide raames, sealhulgas Brüsseli ja Pariisi metroo ja Rootsi kiirraudtee. „Aja jooksul kogunenud teadmised selliste infrastruktuuride eripärade kohta soodustab käesoleva teostatavusuuringu läbiviimist,“ räägib ettevõtte Amberg Engineering president Felix Amberg.
Projekti FINEST toetatakse Interreg Kesk-Läänemere Programmi rahastusest ning projekti partneriteks on Helsingi Uusimaa Liit, Helsingi linn, Soome Transpordiagentuur, Tallinna linn, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ning Harju Maavalitsus. Teostatavusuuringu tulemused avaldatakse 2018. aasta alguses.
Seotud lood
Soome Geoloogia uurimiskeskus (GTK) on Soome Helsingi Uusimaa Liidu tellimusel projekti FinEst Link raames teinud seismoakustilise uuringu Helsingi ja Tallinna vahelise võimaliku raudteetunneli trassi kaardistamiseks.
Tallinna ja Helsingi vahelise püsiühenduse tasuvusuuringu ning tehnilise lahenduse analüüsi konsultandid on selgunud. Uuringuid, mille käigus selguvad merealuse raudteetunneli maksumus, tasuvusaeg ning võimalik tehniline lahendus, algavad juba selle aasta veebruaris, teatas Tallinna Transpordiamet.
Soome uuringufirma küsis soomlastelt, kas tuleks ehitada raudteeühendus Tallinna, mis läheb maksma 9–13 miljardit eurot.
Ettevõtluskõrgkooli Mainor logistikadotsent Olga Nežerenko sai värskelt teadaolevalt neljanda logistikaalase doktorikraadi Eestis. Tema doktoritöö teema oli Läänemere regiooni transpordivõrgu rajamine ja areng. Logistikauudised.ee küsis, mida ta arvab Tallinn-Helsingi tunneli ja Rail Balticu rajamise ideest.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.