Tallinna ja Helsingi vahelise püsiühenduse tasuvusuuringu ning tehnilise lahenduse analüüsi konsultandid on selgunud. Uuringuid, mille käigus selguvad merealuse raudteetunneli maksumus, tasuvusaeg ning võimalik tehniline lahendus, algavad juba selle aasta veebruaris, teatas Tallinna Transpordiamet.
- Tallinn-Helsingi tunneli eskiis Foto: Sweco
Eelmise aasta teises pooles kuulutati välja kaks hanget – tunneli tasuvuse ja mõjuanalüüsi ning samuti tehnilise kontseptsiooni ning majandusliku hinnangu analüüsi teostamiseks. Tänaseks on hanked edukalt lõppenud ning uuringute tegijad selgunud, seisab Transpordiameti pressiteates.
Püsiühenduse tasuvust ja laiemat mõjuanalüüsi asub teostama konsortsium koosseisus Ramboll Finland, Sito OY, Strafica, Urban Research TA, Pöyry Finland ja Skepast ja Puhkim. Konsortsium selgitab, kas raudteetunneli rajamine on põhjendatud või peaksime ka pikemas perspektiivis keskenduma laevaliiklusele ja Tallinna-Helsingi sadamate arendamisele. Mõlema stsenaariumi kohta valmib tasuvusarvestus ja laiem mõjuanalüüs.
Uuringu käigus tehakse põhjalik taustaanalüüs, uuritakse rajatava püsiühenduse mõju nii Eesti, Soome, kui ka kogu Euroopa majandusele, demograafilistele arengutele, samuti sotsiaalsetele, regionaalsetele ning majanduslikele väljavaadetele mõlemas riigis. Teostatakse ka traditsiooniline tasuvusanalüüs ning antakse hinnang reisi- ning kaubamahtudele. Uuringus keskendutakse ka olemasolevale laevaliiklusele ning ühendustele sadamatega nii Tallinnas kui ka Helsingis.
Tehnilise kontseptsiooni ning majandusliku hinnangu uuringu viib läbi konsortsium koosseisus Sweco, WSP, Hendrikson ja Ko ning Šveitsi Amberg Engineering, kes on olnud seotud Gotthardi ja Brenner tunnelite projekteerimistega. Valmiv uuring keskendub veealuse raudteetunneli tehnilisele ning majanduslikule teostatavusele.
Konsultantide abil selgitatakse välja tunneli võimalik trassivariant, samuti peatuste ja depoode asukohad. Teostatakse riski-ja turvaanalüüs, hinnatakse tunneli mõju keskkonnale, vaadeldakse võimalusi tunneli sidumiseks ühistranspordivõrku ja mõju linnaruumile. Uuring annab väärt infot ka tunneli ning rongitranspordi haldus- ka hoolduskulude osas.
Varem teostatud tasuvusuuringu eeluuring on leitav aadressil
http://harju.maavalitsus.ee/talsinkifixSeotud lood
Soome Geoloogia uurimiskeskus (GTK) on Soome Helsingi Uusimaa Liidu tellimusel projekti FinEst Link raames teinud seismoakustilise uuringu Helsingi ja Tallinna vahelise võimaliku raudteetunneli trassi kaardistamiseks.
Sweco EST OÜ teatas, et osaleb teostatavusuuringus, mis uurib võimaliku Tallinn-Helsingi tunneli erinevaid tehnilisi lahendusi. Uuringu viivad läbi kolm konsultatsioonifirmat Sweco, Amberg Engineering ja WSP ühiselt.
28 Riigikogu liiget moodustasid Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma, mille esimeheks valiti Kristen Michal ja aseesimeheks Yoko Alender. Toetusrühma eesmärk on Eesti ja Soome vahelise püsiühenduse rajamise toetamine ja tähelepanu all hoidmine.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.