Rahvusvahelised konsultatsiooniettevõtted Civitta Eesti AS ja DB Engineering & Consulting alustasid Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste analüüsi läbiviimist, mille eeldatav valmimise tähtaeg on september 2017.
- Rail Baltic Estonia tegevjuht Indrek Orav Foto: Erakogu
Muuga kaubaterminali tasuvusanalüüsi eesmärk on välja selgitada kaks kõige kasutoovamat ja realistlikumat lahendust Muuga multimodaalse kaubaterminali asukoha, tehnoloogilise võimekuse ja funktsionaalsuste osas, võttes aluseks kaubavoogude nõudluse pikaajalise analüüsi Rail Balticu võtmes ja seda aastani 2055.
„Et Muuga sadamas arendatav multimodaalne kaubaterminal on Rail Balticu algus- ja lõpp-punkt maismaal, siis on väga oluline, et siin toimuks sujuv, tõrgeteta ning mõõduka kuluga kaupade käitlemine laevadelt rongile ja vastupidi,“ selgitas valdusettevõtte Rail Baltic Estonia tegevjuht Indrek Orav Muuga kaubaterminali tähtsust Rail Balticu projektis.
lisainfo
Muuga kaubaterminali tasuvusanalüüs viiakse läbi neljas etapis:
I etapp: Olemasoleva olukorra analüüs ja kaubavoogude nõudluse prognoosidII etapp: Multimodaalse kaubaterminali ruumilise ja tehnoloogilise vajaduse analüüsIII etapp: Kahe alternatiivse stsenaariumi pakkumine ja hindamineIV etapp: Elluviimise tegevuskava ja arendustegevuste eskiisprojekti koostamine
Hankelepingu kestus päevades: 265; analüüsi eeldatav valmimise tähtaeg on september 2017
Multimodaalne terminal käesoleva kirjelduse kontekstis on hoone või rajatis või nende kogum, kus teenindatakse erinevate transpordiliikidega, s.h maantee-, raudtee- ja meretranspordivahenditega veetavaid kaupu.
Rail Balticu raudteeprojekt on esimene Euroopa rööpmelaiusega projekt Eestis ja see on oluline samm edasi Eesti ühendamisel Kesk- ja Lääne-Euroopaga, olles TEN-T põhivõrgustiku Põhjamere- Läänemere transporditee osa.
Nii Muuga sadam kui
Rail Baltic raudtee kuuluvad Euroopat ühendavasse TEN-T transpordivõrku. Indrek Orav tõi siinjuures välja, et planeeritud multimodaalne terminal annab Eesti majandusele uue arengutõuke, luues uusi võimalusi sadama laiendamiseks, uute kaubagruppide teenindamiseks ja andes Eestileolulise impulsi uute investeeringute näol.
„Muuga terminal on Rail Balticu trassiosa tähtsaim kaubaterminal, mis toob lisaks ida-lääne suunal liikuvatele kaupadele siia ka põhja-lõuna suunal liikuvad kaubakogused ja sellega täiesti uued kasvuvõimalused siinse regiooni majanduse jaoks. Civittal ja Deutsche Bahnil on suur au seista nõu ja jõuga nii suurte muutuste juures,“ ütles Civitta Eesti AS’i juhtivkonsultant Meelis Niinepuu. Civitta on Eesti ärikonsultatsiooniettevõte, mis tegutseb Eestis, Lätis, Leedus, Valgevenes, Venemaal, Ukrainas, Moldovas, Serbias, Rumeenias ja Suurbritannias. Deutsche Bahn on Saksa riigile kuuluv rahvusvaheline konsultatsiooniettevõte.
„Kõnealune teostatavus-tasuvusanalüüs on vaid üks näide Rail Balticu projekti raames läbiviidavatest tegevustest; nimetatud Muuga kaubaterminali analüüsiga keskendume sellele, kuidas siduda Rail Baltic parimal viisil Harjumaal olemasoleva infrastruktuuriga nagu Eesti Raudtee ja maantevõrk. Oluline on, et tekkiv kaubaterminal arvestaks maksimaalselt Eesti tootjate, terminalide ja logistikaettevõtete vajadusi ning looks võimalusi tulevikuks,“ iseloomustas Orav käimasolevat analüüsi Rail Balticu raames.
Seotud lood
Rail Baltic on tulevikuprojekt, usub Siim Kallas, endine peaminister ja Euroopa Komisjoni asepresident kindlalt.
Eesti majandusteadlane ja arvamusliider Raivo Vare analüüsib logistika ja raudteevedude hetkeseisu.
Riigikogu teatel toimus 13. detsembril Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatusel olulise tähtsusega riikliku küsimusena arutelu "Mida teha Rail Balticuga?".
Äripäeva sõsarleht Delovõje Vedomosti küsis Eesti Raudtee nõukogu endise esimehe ja transiidieksperdi Raivo Vare käest ühe lihtsa küsimuse: kas meile on Rail Balticu projekti vaja?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.