Riigikogu teatel toimus 13. detsembril Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatusel olulise tähtsusega riikliku küsimusena arutelu "Mida teha Rail Balticuga?".
- EKRE esimees Mart Helme Foto: Andras Kralla
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni esimees Martin Helme ütles oma ettekandes, et Rail Balticu teema on kaalukas nii rahanduslikus, majanduslikus ja regionaalpoliitilises mõttes kui ka loodussäästu mõttes ja üldise ühiskondliku debati mõttes.
Helme avaldas soovi, et uus valitsus ei rabistaks nende otsustega ja igal juhul kuulaks nii avalikkust kui ka parlamenti. Helme ütles, et Rail Baltic on sellise kaalukategooriaga teema, mille puhul rahva käest loa küsimine või rahvaga selle asja kooskõlastamine on väga mõistlik.
Astrohouse OÜ juhatuse liige Endel Oja analüüsis Rail Balticu majanduslikku põhjendatust. Ta tõi välja transiidiga seotud aspektid, võrdles raudteetransporti lennutranspordiga ning jõudis oma ettekandes järeldusele, et Rail Baltic ei too Eestile sellisel määral sotsiaalset ja majanduslikku kasu, mis õigustaks selle projekti jätkamist täna väljapakutud kujul.
Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing MTÜ auliige Illimar Paul toetas oma sõnavõtus seisukohta, et Eestile vajalike raudteeühenduste loomiseks Euroopaga on optimaalseim juba olemasoleva raudteetaristu võimalikult efektiivne kasutamine ja regulaarne moderniseerimine.
ARB MTÜ juhatuse liige Priit Humal pööras oma ettekandes muuhulgas tähelepanu ka raudtee ohutussüsteemidele ja ütles, et projekti on vaja sõltumatult hinnata ning tellida uus tasuvusuuring.
Läbirääkimistel Keskerakonna fraktsiooni nimel sõna võtnud Erki Savisaar toetas oma sõnavõtus Rail Balticu kavandatud projekti. Sotsiaaldemokraatliku erakonna fraktsiooni nimel rääkinud Jaanus Marrandi tõi välja Rail Balticu projekti kasulikud aspektid.
Ka Reformierakonna fraktsiooni nimel kõnelenud Kristen Michal ja Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsiooni nimel Andres Metsoja toetasid projekti.
Vabaerakonna fraktsiooni nimel kõnelenud Artur Talvik avaldas projektile vastuseisu. Tema sõnul on vaja avalikustada projektiga seotud uuringud. Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni nimel rääkis Mart Helme. Ta ütles, et nende fraktsioon ei ole vastu mitte Eesti ühendamisele Euroopaga, vaid viisile, kuidas seda tehakse.
Veel võttis sõna Igor Gräzin, kes tõi välja omapoolsed vastuargumendid. Jüri Adams juhtis tähelepanu, et Riigikogu liikmed peavad teema käsitlemisel arvestama rahva huve. Jaak Madison toetas avatud poliitikat, kavandatud projektiga seotud materjalide avaldamist ning rahvahääletust antud küsimuses. Ka Henn Põlluaas esitas oma vastuargumendid projektile.
Seotud lood
Rahvusvahelised konsultatsiooniettevõtted Civitta Eesti AS ja DB Engineering & Consulting alustasid Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste analüüsi läbiviimist, mille eeldatav valmimise tähtaeg on september 2017.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.