DSV võtab alates tänasest kõikide rahvusvaheliste vedude korraldamisel vastutuse 5000 euro ulatuses.
- DSV Transpordi juhatuse esimees Jaan Lepp (tõstuki roolis) lubab, et tema ettevõte võtab nüüd rahvusvaheliste vedude korraldamisel kauba kahjude eest vastutuse kuni 5000 euro ulatuses. Foto: Andres Haabu
Tavapäraselt on vedaja/ekspedeerija vastutus CMR Konventsiooni järgi piiratud (artikkel 23, punkt 3). DSV Transpordi juhatuse esimees Jaan Lepp ütles oma selgituses, et sellisel vastutuse piiramisel on küll olemas väga sisuline põhjus, kuid teisalt on see olnud üheks suuremaks konfliktide allikaks juhtudel, kus kõik ei lähe plaanipäraselt. Seetõttu otsustaski DSV kõikide rahvusvaheliste vedude korraldamisel võtta täisvastutuse kuni 5000 euro ulatuses. Lepa ütlusel on tegemist mõtteviisi juurutamisega, kus vedaja vastutus ei ole piiratud kaalu järgi ning halvima juhtumisel on tagatud kiire lahendus. Kahjukäsitlust lubatakse 7 päeva jooksul.
Lepa väitel tuleneb 5000 eurone vastutuse summa DSV kahjujuhtumite statistikast, kus üle 90%juhtudest jäävad kahjunõuded alla 5000 euro.
DSV vastutuse ulatuse tõus lisab veorahale 5 eurot, sõltumata kauba väärtusest. „Usume, et see on mõistlik kompromiss lisavastutuse võtmise eest,“ lisas Lepp.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.