• 05.02.16, 23:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata Eesti suurimat logistikakeskust

Maxima avas grupi kõige innovaatilisema ja suurima logistikakeskuse, mis on suurim ka Eestis. Maxima Eesti logistikadirektor Marko Jõks tegi logistikauudistele uues keskuses tutvustava ringkäigu.
Logistikauudised tegi ringkäigu Maxima avatud Eesti suurimas logistikakeskuses.
  • Logistikauudised tegi ringkäigu Maxima avatud Eesti suurimas logistikakeskuses. Foto: Raul Mee
Maxima Eesti tegevdirektori Vygintas Šapokase kinnitusel avati Eestis Maxima grupi kõige suurem ja innovatiivseim logistikakeskus. Hoone kogupind on 45 000 ruutmeetrit.
Maxima logistikakeskus
Alustas tööd 2016. aasta alguses
Ehitus kestis kokku 588 päeva
Hoone kogupind on 45 000 ruutmeetrit
Hoone ehitamisel kasutati 15 000 ruutmeetrit betooni
Logistikakeskuses on 400 külmakonteinerit, mis mahutavad kokku näiteks 1,2 miljonit pakki võid
Logistikakeskuses on 3 ladu: kuiv-, külm- ja taaraladu
Erinevate ruumide temperatuurid jäävad vahemikku -24 kuni +18 kraadi
Läbi logistikakeskuse liigub 30 000 erinevat kaubaartiklit
Päevas teenindab keskus 200 veoautot
Ühes päevas liigub läbi logistikakeskuse 3400 alusetäit kaupa. Sellisele hulgale alustele mahub näiteks 2,5 miljonit kohvipakki
Koguinvesteering on 35 miljonit eurot
Logistikakeskus loob 350 uut töökohta
Marko Jõks näitas esimesena elektritõstukite akude laadimisruumi. Akude laadimise süsteem on ainulaadne, kuna seda kontrollivad arvutid sorteerides välja akud, mis on täis. Kui komplekteerija võtab tõstuki jaoks vale aku, siis hakkab signaal tööle.
Ainulaadne on ka suurte virnastajate akude vahetus, mis on motoriseeritud. Suure virnastaja aku kaalub üle tonni, kuid Jõksi kinnitusel saab selle vahetamisega hakkama ka naisterahvas. Uues logistikakeskuses on 10 virnastajat ja 40 elektrilist komplekteerimiskäru. Kogu tehnika on renditud Baltexim’ist.
Aluste sorteerimiseks on keskusesse renditud robot. Jõksi sõnul võimaldab see neil hakata kaubaaluseid sorteerima 6 kvaiteediklassi. Ta lisas, et valiku teeb küll roboti operaator, kuid robot aitab alused erinevatesse virnadesse ladustada. Varem Maximas aluste sorteerimist ei ole olnud. „Aluste sorteerimise robot oli vajalik seetõttu, et 50 laotöötajat õpetada aluseid eraldi sorteerima on keeruline. 3-4 inimest, kes robotiga töötavad, on võimalik õpetada,“ rääkis Jõks.
Logistikakeskusesse on renditud ka pakendijäätmete press, millega pressitakse kokku poodidest tulev pakendipapp. Kaupluste juures asuvad pakendipressid kaotatakse ära.
Logistikakeskuse jahelaos on erinevad režiimid -24 kraadist kuni +18 kraadini. Jahelaost kauplustesse liiguvad kaubad ühes autos, milles on temperatuur +2 kuni +6 kraadi. Nendes autodes viiakse kauplusesse ka näiteks jäätis. Kaubale vajalik temperatuur tagatakse külmakonteineritega. Külmakonteinerite jaoks on akumulaatorid, mis on šokikambris jahutatud ja suudavad konteineris hoida temperatuuri 12 tundi. Selliseid konteinereid on Maximal 400.
Pane tähele
Mais on logistikauudiste lugejatel võimalik osaleda Logistika klubi Maxima logistikakeskuse külastusel, et tutvuda lähemalt Eesti suurima keskuse innovaatiliste lahendustega.
Külastuse täpne kuupäev selgub lähinädalatel.
Külastusel saab osaleda kuni 30 inimest.
Eelregistreerimiseks on võimalik saata info aadressile [email protected].
Logistika klubi üritusel osalemine maksab 89 eurot + km.
Keskuse ülemisel korrusel on taara reservladu. Samuti asub seal kastipesu masin. Jõks selgitas, et masin suudab tunnis pesta kuni 750 kasti. Samuti on võimalik kastidelt survega maha võtta etiketid.
Ladude valgustuses ei ole kasutatud ühtegi lülitit. Kõik tuled on liikumisanduriga. Tänu LED-valgustitele on keskuse energiakulud 30% madalamad. Ainult külmladudes on kasutatud luminofoorlampe. Jõksi sõnul kaheldi LEDi töökindluses külmades tingimustes. Nüüd tunnistas Jõks, et oleks siiski võinud rohkem LEDe kasutada.
Keskkonnamõjudele on pööratud tähelepanu ka mujal. Hoone katus on kaetud uudse SBS materjaliga, mis kaitseb keskust ülekuumenemise eest ja vähendab õhusaastet. Külmatootmisel tekkiv jääksoojus kasutatakse ruumide kütmiseks ja vee soojendamiseks.
Senini oli Maximal kasutusel 9000 ruutmeetrine logistikakeksus, ülejäänud teenus osteti sisse ja kasutati palju otsetarneid. Nüüd jäävad Jõksi sõnul otsetarned ära, väljaarvatud leib ja sai ning ajalehed-ajakirjad.
Maxima logistikakeskuse projekteerijaks on Nord Projekt, ehituse peatöövõtjaks ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning omanikujärelevalve teostajaks Telora-E.
Maxima logistikakeskus
Maxima logistikakeskuses 40 elektrilist komplekteerimiskäru.
42 fotot
  • Maxima logistikakeskuses 40 elektrilist komplekteerimiskäru. Foto: Raul Mee
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 10.05.16, 12:51
Maxima näitas Logistika klubile uut logistikakeskust
Maxima näitas logistikauudiste Logistika klubis oma vastvalminud 43 500 ruutmeetri suurust logistikakeskust, mis logistikadirektori Marko Jõksi kinnitusel on ehitatud kaupluste huve arvestades.
Uudised
  • 07.04.16, 15:45
Eesti suurim logistikakeskus näitab oma uudseid lahendusi
Logistikauudiste Logistika klubi järgmine külastus viib Eesti ühte suurimasse logistikakeskusesse. Tänavu 45 000 ruutmeetrises keskuses tööd alustanud Maxima näitab, milliste lahendustega juhitakse läbi logistika ettevõtte efektiivsust.
Uudised
  • 21.01.16, 12:33
Maxima uus logistikakeskus alustas proovitarneid
Maxima alustas proovitarneid vastvalminud logistikakeskusest Rae vallas. Logistikakeskusest jõuavad kaubad kõigisse kauplustesse üle Eesti.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele