Mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamise hankele laekus tähtajaks üks pakkumine Vjatšeslav Leedo firmalt OÜ Väinamere Liinid, mis ei vastanud kvalifitseerumistingimustele.
Seega alustab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) otseläbirääkimisi võimalike teenuse osutajatega, et leida vedaja Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidel. „Kindlasti jätkub ületuleva aasta sügisest saartega parvlaevaühendus vähemalt samas mahus kui praegu. Riigil on piisavalt aega, et leida lahendus,“ ütles MKMi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Jaak Kaabel.
Väinamere Liinid teatas, et on jätkuvalt huvitatud ka pärast 2016. aastat pakkuma parvlaevateenust nii Virtsu-Kuivastu kui ka Rohuküla-Heltermaa liinidel. “Kuigi meie hankepakkumine ei vastanud MKMi ootustele, siis oleme jätkuvalt valmis edasisteks läbirääkimisteks ja võimalikuks koostööks,” kinnitas Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk.
Ettevõte pakkus tulevikuks välja ka uued hinnastamismeetodid. Ühe edaspidise lahendusena nähakse pileti lihtsamat hinnastamist.“Tahame jõuda sellise parvlaevateenuse mudelini, kus kõik jalgsi reisijad saaksid praamiga tasuta sõita. Meie liinidel on nende reisijate osakaal, kes lähevad jala laeva peale 2-5 protsenti,” rääkis Treiel. “Tiheda liiklusintensiivsusega piirkonnas on mõistlik maksustada vaid autot,” selgitas Treiel, lisades, et praegu on ühes praamile sõitvas autos keskmiselt 1,8 inimest.
Teise võimalusena pakkus Treiel välja Saaremaa ja mandri ning Hiiumaa ja mandri vaheliste liinide hindade ühtlustamise. “Saaremaa ja Hiiumaa hindade vahe on hetkel 10 protsenti, ent kui hind oleks sama, saaks inimene osta ühe pileti ja sõita sellega kas Saaremaale või Hiiumaale,” sõnas Treiel.
Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus toimub kuni kahe kuu jooksul hanketingimusi olemuslikult muutmata. See tähendab, et riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.
Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kuulutas täna välja rahvusvahelise avaliku liiniveo teenindamishanke Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinil.
TS Laevad OÜ kuulutas välja hanke reisiparvlaevade ostmiseks mandri ja saarte vahele.
Tallinna Sadama nõukogu liige Remo Holmser ei kinnita kahtlust, et majandus- ja taristuministrit Urve Palot survestati praamihanke osas meelt muutma.
Tallinna Sadam nõukogu kinnitas täna saarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse riigihankel osalemise, andis juhatusele ülesande soetada või ehitada vajalikud
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.