Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kuulutas täna välja rahvusvahelise avaliku liiniveo teenindamishanke Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinil.
Neli käitamist alustavat laeva peavad olema kas spetsiaalselt hankeks ehitatud uued või kuni 86 kuud kasutuses olnud reisiparvlaevad. Avaliku liiniveo algusaeg on 1. oktoober 2016 ja lepingu kestvus 10 aastat. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul tagab varakult korraldatud hange saarte elanikele kindluse, et mugav ja kiire praamiühendus jätkub ka kahe aasta pärast. Nelja laeva hankimine tähendab, et ka Hiiumaa liinile tuleb üks uuem ja suurem laev juurde.
Hankeleping hõlmab ka piletimüügi, eelmüügi ja broneerimise korraldamist nii sadamates kui e-keskkonnas.
Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema laeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.
Reisile kuluv aeg sõitjate pardalevõtu ja pardalt lahkumisega ning koos sõidukite lastimise ja lossimisega ei või ületada tavapärastes ilmastikuoludes Rohuküla-Heltermaa liinil 90 minutit, sealjuures ülesõidu aeg ei tohi olla pikem kui 75 minutit. Kuivastu-Virtsu liinil ei tohi koguaeg ületada 35 minutit, kusjuures ülesõidu aeg ei tohi olla pikem kui 25 minutit.
Pakkumiste esitamise tähtaeg hankele on 15. september 2014 ning see peab jõus olema üks aasta. Pakkumiste võrdlemisel võetakse arvesse nii avaliku liiniveo teenuse maksumust lepinguperioodil kui reisiparvlaevade hinda lepinguperioodi lõpus. Riik sõlmib hankelepingu madalaima hinnaga pakkujaga.
Vastavalt valitsuskabineti korraldusele osaleb hankel ka riigile kuuluv AS Tallinn Sadam. Lisaks saadab MKM hankel osalemise kutse kümnekonnale ettevõttele nii Eestis kui välismaal.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
TS Laevad OÜ kuulutas välja hanke reisiparvlaevade ostmiseks mandri ja saarte vahele.
Mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamise hankele laekus tähtajaks üks pakkumine Vjatšeslav Leedo firmalt OÜ Väinamere Liinid, mis ei vastanud kvalifitseerumistingimustele.
Tallinna Sadama nõukogu andis ettevõtte juhatusele volituse pakkumise esitamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinide operaatori riigihankel. Hanke võidu korral soetab Tallinna Sadam liinidel reisijate teenindamiseks neli uut parvlaeva.
Tallinna Sadama nõukogu liige Remo Holmser ei kinnita kahtlust, et majandus- ja taristuministrit Urve Palot survestati praamihanke osas meelt muutma.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.