Venemaa Tolliameti teatel lõpetatakse 20. märtsist TIR märkmike tunnistamine Soome-Venemaa piiril.
Kui ülejäänud Euroopa riikide piiridel oli Venemaa lõpetanud TIR märkmike tunnistamise juba möödunud aasta detsembris, siis Soome kaudu oli seni võimalik vedada Venemaale kaupu veel TIR süsteemi kasutades. Alates 20. märtsist sulgeb Venemaa ka selle võimaluse.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR osakonna juhataja Lauri Lusti ütleb siiski, et vestluses Venemaa kolleegiga on välja tulnud, et TIR märkmike tunnistamine lõpetatakse vaid Soome-Venemaa kõige tihedama liiklusega Vaalimaa/ Torfyanovka piiripunktis. Lusti lisas, et TIRiga saab Venemaale siseneda veel ka Valgevene kaudu, kuna Valgevene tunnistab endiselt TIR süsteemi ja Valgevene ning Venemaa kuuluvad ühte Tolliliitu ning nende riikide vahel puudub tolli- ja piirikontroll.
Soome piiril TIR märkmike tunnistamise lõpetamine mõjutab ka Eesti vedajaid, kes teevad vedusid Kasasthani. Seni oli võimalik sõita Eestist laevaga Soome ja võtta siis suund üle Soome-Venemaa piiri Kasasthani peale. Nüüd seda võimalust enam ei ole, rääkis Lusti. Veod Kasasthani muutuvad kordades kallimaks. Kui seni tuli maksta TIR märkmiku kasutamise eest ligikaudu 102 eurot, siis nüüd peab hakkama Venemaa siseriikliku garantiisüsteemi kasutades maksma 1700-1800 eurot veo kohta. Hind sõltub läbitavast vahemaast ja kauba maksumusest. Lisaks sunnitase mõningatel juhtudel kasutama ka konvoi teenust.
Kui mõni aeg tagasi arvas Lusti, et peatselt kehtestab Rahvusvaheline Maanteetranspordiliit (IRU) sanktsioonid ka Venemaa vedajate suhtes, lõpetades Venemaal väljastatud TIT märkmike garanteerimise, siis enam Lusti sellesse sammu ei usu. „Selle otsusega on täna totaalselt hiljaks jäädud,“ leidis ta. IRU on otsustamise lükanud aprilli algusesse, kui toimub IRU üldkogu. Üldkogus on aga Lusti ütlusel osalemas niipalju riike, et vaevalt seal jõutakse ühtse otsuseni..
IRU leheküljelt leiab tegutsemissoovitused kaubavedajatele, kui Venemaa piiril keeldutakse tunnistamast TIR märkmikku. Soovitustega saab lähemalt tutvuda
SIIT
Seotud lood
Venemaa Föderaalne Tolliamet on andnud teada, et jätkab Soome piiril Trofyanovka piiripunktis TIR märkmike tunnistamist kuni 21. aprillini.
Venemaa Föderaalne Tolliteenistus kinnitas, et 21. aprillist Soome piiril Trofyanovka piiripunktis TIR märkmike enam ei avata.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) TIR osakonna juhtaja Lauri Lusti kinnitusel lõpetatakse kuu aja pärast Euroopas Venemaal väljastatud TIR märkmike tunnistamine, kui idanaaber ei taasta TIR-süsteemi.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul on Venemaal TIR-süsteemi kadumisega tekkinud segadust ärakasutamas petturid.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.