Raasiku kanderingil proovitakse Eestis esimest korda postiljoni sõiduvahendina elektri jõul liikuvat jalgratast.
Elektrijalgratta katsetamisega soovib logistikaettevõte täita kahte eesmärki: leida alternatiivseid ja efektiivsemaid vahendeid postisaadetiste laiali kandeks ning proovida, kas elektrijalgratas aitab posti kiiremini laiali kanda ning läbida suurem piirkond. Tulevikus saaks sedasi kanderingi pikendada ning muuta postikanne tõhusamaks ja odavamaks.
„Me otsime võimalusi, kuidas vedada posti tõhusamalt kui jalgsi või jalgrattaga, kuid samas odavamalt kui autodega,“ selgitas Eesti Posti haldusosakonna juht Villi Heinsalu. „Piltlikult öeldes pole vaja jalgratast leiutada, mujal maailmas on elektrijalgrattaid varemgi postiveol kasutatud ja kasutatakse ka praegu.“
Logistikaettevõte katsetab, kas elektriratas sobib ka Eesti kliimasse. Prooviaeg kestab vähemalt külmade tulekuni, sest rattale on võimalik paigaldada naastrehvid. Tehniliste andmete järgi saab rattaga ühe laadimisega sõita kuni 100 kilomeetrit, rattal on kolm kiirusevalikut tippkiirusega 40 km/h. Turvalisuse tagamiseks on rattale paigaldatud lisaks tavapärastele valgustitele ka suunatuled. Samuti on rattal signalisatsioonisüsteem, mis võimaldab postiljonil näiteks korrusmaja juures rahulikuma südamega korraks trepikotta siseneda.
Peale elektrijalgrataste on plaanis lähitulevikus kanderingil katsetada veel ka motorollereid ja väikese kubatuuriga ATV-sid, mis sobivad peamiselt asulaväliste kanderingide teenindamiseks, kuna nendel ringidel tuleb läbida pikemaid vahemaid.
Eesti Postil on autopargis 422 sõidukit. Lisaks toetab kanderingide teenindamist 201 koostööpartnerit. Jalgrattapargis on 360 ratast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Postis on pärast GPS jälgimislahenduste kasutusele võtmist vähenenud sõidukite läbisõit 30%.
Eesti Post korraldab avatud hankemenetlusega riigihanke maagaasiautode ostmiseks. Hanke eeldatav maht on 20 kaubikut, mis võetakse kasutusrendile.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.