• 10.05.13, 17:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toomas Orutar – mees, kes laiendab

Jaanuaris 15aastaseks saanud Logistika Pluss OÜ on oma 2006. aastal valminud hoonest välja kasvanud ja otsib aktiivselt uusi võimalusi tegevuse laiendamiseks.
Väiksest Tallinna sadamas tegutsenud tollilaost on suurfirma aidanud kasvatada Toomas Orutar, kes on ettevõtet juhtinud pea seitse aastat. Orutar vastas Äripäeva Logistika kuukirja küsimustele enda ja ettevõtte käekäigu kohta.
Kuidas on ettevõte 15 aastaga muutunud? Millised on algusajaga võrreldes kõige suuremad erinevused?Kui algusaastatel pakkusime ainult tolliteenuseid, siis 2006 tulime välja erinevate logistikalahendustega, sealhulgas transpordi- ja laoteenustega. Nüüdseks on lisandunud veel tootmisteenus.
Milline taust Teil endal on? Mida tegite enne Logistika Plussiga ühinemist?Logistika Plussi tulin 2006. aasta kevadel. Enne seda töötasin üksteist aastat Elcoteqis. Olin seal tooteliini juht ehk tootmisdirektor. Elektroonika ja tootmine on mulle siiani hingelähedased. Elcoteq oli suur ettevõte, minu juhitavas tootmisüksuses töötas rohkem kui 2500 inimest.
Miks Elcoteqist lahkusite? Millega uus töökoht ahvatles?
Nagu ma mainisin, olin Elcoteqis töötanud juba üksteist aastat. Ilmselt see töökoht ammendus. Kui siis mind kutsuti Logistika Plussi, mis varem Valior Tolliteenuste nime all tegutses, otsustasin pakkumise vastu võtta.
Otsiti sellist juhti, kellel oleks suures rahvusvahelises kontsernis töötamise kogemus ja kes suudaks firmat laiendada. Mulle oli see huvitav proovikivi. Nüüd oleme Eestis üks suuremaid laopidajaid.
2006. aastal oli Logistika Pluss väike ettevõte, mis asus Uus-Sadama tänaval. Laopinda oli meil 3000 ruutmeetrit. Praegust Lasnamäel paiknevat logistikakeskust, kus on laopinda 15 000 ruutmeetrit, toona alles ehitati. See valmis 2006. aasta sügisel. Samal aastal tulime turule uute teenustega ja laienesime mitmes valdkonnas.
Nii oleme pidevalt arenenud ja olemasolevast hoonest välja kasvanud. Meil on üle Tallinna küll mitu üüriladu, kuid ka need on väikseks jäänud. Kasv jätkub. Kokku on meil laopinda 30 000 ruutmeetrit.
Kui palju ettevõttes töötajaid on? Kas töötajaid on lihtne leida ja kas nad jäävad teie juurde pidama?
Praegu töötab meil 155 inimest. Enamik komplekteerijaid ja tõstukijuhte on ettevõttes päris kaua olnud, see seltskond on püsiv. Töötajaid on selles mõttes lihtne leida, et asume magalarajoonis. Meil ei olnud ka buumiajal töötajatest puudus – valitses küll üldine personalikriis ja paljudel ettevõtetel ei olnud inimesi kusagilt võtta, aga meie saime hästi hakkama. Logistika Plussi asukoht on lihtsalt nii sobilik.
Kas pakute töötajatele soodustusi või kuidas te neid motiveerite? Mille poolest olete hea tööandja?
Töötajaid peame me meeles tähtpäevadel, meil on tööstaažipreemiad, pakume sportimisvõimalust ning oleme stabiilne tööandja. Püsiv töökoht on neile kõigile garanteeritud.
Kas te praegu ka oma ettevõttesse töötajaid otsite? On teil mingi valdkonna töötajatest puudus?Kuna oleme pidevalt kasvanud ja praegugi laienemisetapis, siis otsime oma meeskonda tootmistöölisi. Tootmine ongi meil see valdkond, mis hoogsalt laieneb. Pakume monteerimis-, kvaliteedikontrolli- ja pakkimisteenuseid.
Me ei ole enam pelgalt logistikateenuse pakkuja ja oleme saavutanud turul usalduse. Osa kliente, kes ostsid meilt varem sisse ainult logistikateenust, on nüüd andnud meile jupi oma tootmisest ehk sisuliselt täidame ka tootmisteenuse funktsiooni. See on puhtalt kinni usalduses.
Mullu sügisel võtsime juurde 50 inimest jamul on hea meel, et saame olla tööandja nii paljudele.
Mis on teie eelis konkurentide ees? Mille poolest olete paremad?
Oleme hästi paindlikud ja proaktiivsed. Et suurtele rahvusvahelistele kontsernidele teenust pakkuda, peavad kvaliteedi- ja keskkonnajuhtimise sertifikaadid olema korras, Logistika Plussil on sertifikaadid ISO 9001 ja ISO 14001.
Ühtlasi omame volitatud ettevõtja (AEO) sertifikaati, millega on seotud soodustused ja hõlbustused turvalisus- ja julgeolekualase tollikontrolli vallas ja/või tollieeskirjadega ette nähtud lihtsustused. Volitatud ettevõtja sertifikaat
annab tunnistust usaldusväärsest partnerist tarneahelas.
Ettevõttel on ka tütarfirma LPD, mida juhite.Tegu ei ole tütarfirmaga, vaid täiesti iseseisva ettevõttega, mille juht ma olen. LPD OÜ on kaupade hulgimüüja. Oleme keskendunud toodete importimisele ja vahendamisele. Meie tegevust iseloomustavad stabiilne kasvutempo ja suur efektiivsus.
Ettevõte sai loodud, kui suurketid hakkasid väikseid müügifirmasid logistikakeskustesse suunama.
Miks otsustasite tootmisteenust laiendada? Kas selle teenuse järele on suur nõudlus?
Klientidel on mugav osta mitut teenust sisse ühest kohast ja nõudlust selle järele on. Seetõttu laienemegi.
Millega Te vabal ajal tegelete? Kuidas pingeid maandate?Mulle meeldib väga mäesuusatamine ja see on nagu aamen kirikus, et vähemalt kord aastas tuleb Alpides ära käia, siis saan aastaks patarei laetud.
Üldse meeldib mulle palju reisida. Viimati käisime Aasias. Üks sihtriike oli Singapur. Erialasest huvist tutvusin ka selle riigi logistikaga. On märkimisväärne, et selline väike vaene Aasia riik on ennast 20 aastaga maailma tippude hulka upitanud.
Tegelen palju oma lastega, peres kasvab neid neli. Kui tööl ongi pingeid, siis pere maandab need.
Viimasel ajal olen palju lugenud, just ajaloost. Hiljuti lugesin Chris Bellamy raamatut “Absoluutne sõda” tänapäevane käsitlus Nõukogude Venemaast II maailmasõjas) ja Reigo Rosenthali teost “Laidoner – väejuht”.
Kuidas ennast erialaselt täiendate?Käin konverentsidel, võtan osa seminaridest ja olen neil ka esinenud. Viimane konverents, kus osalesin, oli “Äriplaan 2013”.
Ühtlasi olen tegev Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioonis, kaks aastat olen olnud selle juhatuses. Assotsiatsiooni peamine eesmärk on esindada ekspedeerimis- ja laopidamisfirmasid ning korrastada Eesti logistikaturgu.
Mida uut on logistikavaldkonnas tulekul?Eestis on soodne majanduskliima. Selle tõttu investeeritakse siia ja logistikasektor kasvab veelgi. Kohvipaksu pealt ei oska ma kasvuprotsenti ennustada. Ettevõtted hakkavad järjest rohkem logistikateenust sisse ostma. Kui nad praegu veel ise toimetavad, siis vaikselt on tendents ikka sinnapoole, et laomajanduse logistika jäetakse lõpuks teenusepakkuja hooleks. Kui 1990ndatel oli igas firmas oma koristaja ja oma IT-mehed, siis tänapäeval ostab enamik ettevõtteid neid teenuseid sisse. Ma näen, et logistikaga läheb samamoodi.
Kas olete logistikat ka kusagil õppinud?Õppinud olen ma majandust, aga firmat juhtides pead sa tahes-tahtmata selle firma spetsiifika, mida juhid, ära õppima.
Mis on kõige olulisem, et saada edukaks?Tahet peab olema ning enda täiendamine ja õppimine on olulised.
Autor: Tiina Kilkson

Seotud lood

Uudised
  • 01.04.10, 17:32
Logistika Pluss kasvab võimsalt
Lao- ja veoteenuseid pakkuva Logistika Plussi tegevjuhi Toomas Orutari kinnitusel on selleks suveks firma laod servini täis ja aasta lõpuks kolmandik kasvu tagatud.
Uudised
  • 23.04.13, 14:29
Logistika Pluss avab Irus uue logistikakeskuse
Eesti üks suuremaid laopidajaid OÜ Logistika Pluss laieneb järgmise aasta alguses uutele pindadele Jõelähtme vallas kui avab Irus uue logistikakeskuse.
Uudised
  • 28.08.09, 13:07
Logistika Pluss värbas kliendiks alkoholi hulgimüüja
Alkoholi hulgimüügiga tegelev MV Eesti loobus oma laost ning hakkas teenust Logistika Plussilt sisse ostma.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele