Elektromobiilsuse programmi juht Jarmo Tuisk ei ole nõus Raivo Küti väidetega elektriautode ebavajalikkusest.
"Riik ei ole autosid ostnud, vaid vahetas saastekvoodi ülejäägi 507 elektriauto Mitsubishi iMiev vastu. Lisaks müüs täiendavat saastekvooti, et rahastada kiirlaadimisvõrgu ülesehitust ning toetada neid keskkonnateadlikke autoostjaid, kes soovivad osta täiselektrilise auto või pistikhübriidi," rääkis Tuisk. Tema sõnul ei pea paika ka väide, et viie aasta pärast tuleb autodele osta uus aku.
"Erinevad uuringud ning ka autotootjate endi kinnitused ütlevad, et viie aasta pärast on auto aku mahtuvusest endiselt järel ca 80% ning 10 aasta pärast vähemalt 70%," märkis Tuisk. Ta lisas, et alati on võimalus akut varem uuendada, sealjuures täismahus, kuid ka siis ei maksa aku 20 000 eurot, vaid umbes kolmandiku auto hinnast.
"Samal ajal on usutavasti tekkinud ka järelturg akukomponentidele. Nii näiteks on erinevad autotootjad - GM, Nissan, Mitsubishi - arendamas akude järelturulahendusi, sealhulgas suuremõõdulisi salvestusseadmeid näiteks taastuvenergia talletamiseks," lausus Tuisk.
Samuti leidis Tuisk, et Eesti sõlmis tehingu elektriautode ostuks õigel ajal, luues midagi, millel on pikaajaline mõju alternatiivse transpordiökosüsteemi arengule.
"Eestil õnnestus sõlmida kasutamata saastekvoodi müügitehing Mitsubishi Corporationiga ajal, mil saime selle eest head hinda. Täna on CO2 hind kauplemisturul kordades madalam ning ostjaid raske leida," ütles Tuisk.
Seotud lood
Saksamaa valitsus sai pärast kuid väldanud vaidlusi lõpuks paika maksusoodustuste ja toetuste paketi mahus miljard eurot, mille eesmärk on suurendada elektriautode arvu Saksamaa teedel.
Elektriauto kasutajatest on oma sõidukiga rahul või väga rahul 73%, selgub hiljutisest uuringust.
Muhu valla sotsiaalhooldaja Aili Õige sõnul on elektriauto praegu maal mänguasi, kuna talvel saab sellega sõita vaid Liiva aleviku vahel ja äärmisel juhul Orissaarde.
Amserv Grupi üks omanikke Raivo Kütt lausus kaubandusjuhtide klubis, et Eesti riigi elektriautode ost on suur ämber.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.