Euregio foorumil esinenud Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann rõhutas ettekandes, et Rail Baltic vajab nüüd konkreetset äriplaani.
"Tallinnast vaadates on Rail Baltic viimaste kuudega võtnud vormi, kus visioonist hakkab vormuma midagi konkreetsemat. Algamas on analüüsi koostamine, mis annab vastuse, mil moel on sisuliselt ja õiguslikult kõige adekvaatsem korraldada tulevase Rail Balticu riikidevahelise ühisettevõtte juhtimist.
Lõppfaasis on ka rahvusvaheline hange Rail Balticu raudtee ja raudteega seotud ehitiste eelprojekti koostaja leidmiseks," ütles Asmann.
Asmann rõhutas, et käes on aeg keskenduda küsimusele, kuidas suurprojekt tegelikkuses kommertsialiseerida. "Peame arvestama, et valdav osa läänemere transiidi-ja kaubaveo ruumist mõtleb ärist vaid ida-lääne suunal, mitte põhi-lõuna suunal. See on ka loogiline, sest Rail Balticuta on põhja-lõuna suunaline kaubavedu olnud enamjaolt ebaloogiline lahendus, " ütles Asmann.
Asmanni sõnul tuleb Rail Balticu edukaks elluviimiseks senisest enam keskenduda sellele, et leida võimalikult varakult üles projektist äriliselt huvitatud osapooled. "Asudes planeerima, kuidas Rail Baltic ühendub teiste täna juba toimivate logistikalahendustega, peame tooma laua taha ka ettevõtjad ja huvirühmad. See protsess ei saa olla vaid ülevalt alla planeeritud," lisas Asmann.
Seotud lood
Läti raudteefirma Latvijas Dzelzcelš (LDz) juht Ugis Magonis ütles, et Rail Balticale kuluv raha tuleks kasutada hoopis Läti raudteevõrgu elektrifitseerimiseks, edastas ajaleht Neatkariga Rita Avize.
Logistikaseminaril arutleti, mida teha, kui Rail Baltica trassil ei täitu oodatud kaubaveomahud. Läti Raudtee president Ugis Magonis ütles, et lihtsaim on kaubavedu maanteel keelata ning kõik kaubad suunata sunniviisiliselt raudteele.
Kallas kinnitas, et vaatamata vastuseisule Rail Baltica raudteele on raudteeliini rajamise protsess pöördumatu, kuna ehituseks on olemas raha ja projektis osalevate riikide poliitiline huvi.
Rail Baltica on piisavalt oluline, et selle rahastamiseks võiks Eesti isegi laenu võtta, kirjutab tänases Äripäevas Euroopa Parlamendi liige Vilja Savisaar-Toomast.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.