Esmaspäeval kogunenud liikluskomisjon tõdes, et viimane kuu Eesti liikluses on olnud rahulikum kui mullu samal ajal ning selle põhjuseks võivad olla kehvemapoolsed suve alguse ilmad ja politsei aktiivsem tegutsemine.
25. juuni seisuga on tänavu liikluses hukkunud siiski 46 inimest, mis on eelmise aasta sama ajaga võrreldes kaheksa võrra enam.
Endiselt teeb liikluses enim muret ühe sõidukiga õnnetuste, jalakäijate ja jalgratturitega juhtunud õnnetuste kasv. Fataalsete tagajärgedega ühesõidukiõnnetused hakkasid sagenema eelmise aasta oktoobrist ja neis hukkunute arv on viimase 12 kuu jooksul enam kui poolteist korda kasvanud.
Ühe sõiduki õnnetuste peamised põhjused on reeglina vähene juhtumiskogemus (algajad juhid), joobes juhtimine ja lubatud sõidukiiruse ületamine. Jalgratturite arvukus on viimastel aastatel teedel kasvanud, samas on ratturite arvukuse kasvule jalgu jäänud nii ratturite liiklusteadlikkuse tõstmine kui ka kergliiklusteede ühtse võrgustiku kujunemine, eeskätt suuremates linnades.
Eriti problemaatiline on olukord pealinnas. Viimase 12 kuuga on ainuüksi Tallinnas liiklusõnnetuste arv alaealiste jalgratturitega kolmekordistunud ning 35-aastaseid ja vanemaid jalgrattureid on sattunud õnnetustesse kaks korda rohkem kui eelneva 12 kuu jooksul. Kui lastele valmistab reeglina raskusi linnaliikluses toimetulek, siis üle keskea rattureid satub varasemast sagedamini õnnetustesse võrdväärselt nii linnades kui maanteedel.
Kokku registreeriti tänavu viie kuu jooksul 39 (2011. aastal 31) jalgrattaõnnetust, milles hukkus 3 (2) ja sai vigastada 37 (30) jalgratturit. Jalakäijatega juhtus liiklusõnnetusi selle aasta viie kuu jooksul 143 (mullu 131), neis hukkus 11 (7) ja sai vigastada 141(128) jalakäijat. Kokku 13 tänavu hukkunud jalakäijast seitse said surma pimedal ajal, neist vaid üks kandis helkurit. Jalakäijate turvalisus tervikuna on viimase 12 kuu jooksul vähenenud kõigis vanuserühmades.
Komisjon andis maanteeametile ülesande uurida võimalusi tehnoülevaatuse ja liikluskindlustuse olemasolu kontrollimiseks kiiruskaameratega, vastavad ettepanekud teeb amet sügisel.
Lisaks kuulas liikluskomisjon liiklusohutusprogrammi teise etapi rakendusplaani täimise tulemusi, ülevaadet kindlustamata sõidukitest liikluses ja vaagis probleeme liiklusregistris arvel olevate liikluses mitteosalevate sõidukite registrist kustutamise kohta.
2008. aastal moodustatud liikluskomisjoni juhib majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ning selle ülesanded on liiklusohutusprogrammist tulenevate tegevuste koordineerimine, valitsuse nõustamine liiklusohutuse küsimustes ning liiklusohutusealaste ettepanekute tegemine valitsusele. Komisjoni koosseisu kuuluvad justiits-, haridus-, rahandus-, sise- ja majandusminister, maanteeameti peadirektor, politsei peadirektor ning omavalitsuste ja valitsusväliste organisatsioonide esindajad. Samuti kaasatakse kord kvartalis koguneva komisjoni töösse vastava ala asjatundjaid ja väliseksperte.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.