Alates esmaspäevast, 30. aprillist hakatakse Eesti riigimaanteede neljarajalistel teelõikudel kohati tõstma piirkiirust 110 kilomeetrini tunnis. Kaherajalistel teedel piirkiirust ei tõsteta.
Tänavu tohivad A- ja B-kategooria sõidukid kiirusega 110km/h sõita ühtekokku 172,3 km ulatuses.
Eesti liikluse halvenenud olukorra tõttu toetas liikluskomisjon maanteeameti ettepanekut tänavu kaherajalistel maanteelõikudel piirkiirust mitte tõsta.
2011.a kehtis suurim lubatud sõidukiirus 110 km/h 148,1 kilomeetril ja 100 km/h 658,4 kilomeetril.
Suurimaks lubatud sõidukiiruseks 110 km/h A- ja B-kategooria sõidukitele:
Tee nr 1 Tallinn - Narva lõikudel:
- parema sõidutee lõigul Loo (km 11,7) - Kiiu (km 40,2) 28,5 km- parema sõidutee lõigul Kahala (km 48,7) - Loobu (km 69,9) 21,2 km- vasaku sõidutee lõigul Valgejõe (km 62,5) - Kemba (km 56,2) 6,3 km- vasaku sõidutee lõigul Liiapeksi (km 52,9) - Kiiu (km 37,7) 15,2 km- vasaku sõidutee lõigul Kodasoo (km 31,0) - Loo (km 11,7) 19,3 km
- parema sõidutee lõigul Järve (km 156,4) - Tammiku viadukt (km 158,7) 2,3 km
- parema sõidutee lõigul Tammiku viadukt (km 159,3) - Jõhvi (km 162,1) 2,8 km- vasaku sõidutee lõigul Jõhvi (km 162,4) - Järve (km 158,0) 4,4 km Kokku: 100,0 km
Tee nr 2 Tallinn - Tartu - Võru - Luhamaa lõikudel:- parema sõidutee lõigul Peetri (km 5,8) - Aruvalla (km 26,0) 20,2 km- vasaku sõidutee lõigul Aruvalla (km 26,6) - Peetri (km 6,9) 19,7 km
- parema sõidutee lõigul Kükita (km 85,5) - Põhjaka (km 90,6) 5,1 km
- vasaku sõidutee lõigul Põhjaka (km 90,8) - Kükita (km 85,7) 5,1 km Kokku: 50,1 km
Tee nr 4 Tallinn - Pärnu - Ikla lõikudel:- parema sõidutee lõigul Laagri (km 15,3) - Ääsmäe (km 26,0) 10,7 km- vasaku sõidutee lõigul Ääsmäe (km 27,0) - Laagri (km 15,5) 11,5 km Kokku: 22,2 km
Kokku 110 km/h teelõike: 172,3 km, mis näitab mõlema sõidusuuna sõiduteelõikude pikkust kokku (mitte teelõikude pikkust), kus kehtestatakse suurim lubatud sõidukiirus 110 km/h A- ja B-kategooria sõidukitele 2012. aastal.
Suurim lubatud sõidukiirus 110 km/h A- ja B-kategooria sõidukitele kehtestatakse I klassi maanteelõikudel s.o eraldusribaga, kahe sõiduteega maanteelõikudel.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.