Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul asutab Eesti Raudtee tütarfirma EVR Infra Läti ja Leedu kolleegidega sügise jooksul ühisfirma, mis hakkab vedama Rail Balticu arendamist.
„Valitsus andis täna volitused töisteks kõnelusteks Läti ja Leedu kolleegidega ühise tegevusvaka paika panemiskes, et projekti arendus sisuliselt algaks. Meie ettekujutuse järgi peaksid Eesti, Läti ja Leedu asutama ühtse arendusfirma. Valitsuse otsuse kohaselt on asutajaks lisaks ministeeriumile ka Eesti Raudtee Infra, mille kaudu tulevad projekti vajalikud riigipoolsed vahendid,“ kommenteeris Parts tänasel valitsuse pressibriifingul.
Ministri hinnangul peaks vahemikus 2014.-2019. projektiga arendusfaasist investeerimisfaasi üle minna. Samuti taotletakse ELilt rahalist tuge kaks miljarit eurot.
„Ootame, et Läti ja Leedu valitsused jõuaksid analoogsetele otsustele lähitulevikus, et arendusfirma detailide läbi rääkimiseks ja konkreetse tegevusvaka suhtes. Tahaks, et see ei veniks üle sügise,“ lisas Parts.
„Tahaks seda projekti väga tugevalt toetada. Eesti suutnud viimase 20 aasta jooksul liituda rahvusvaheliste ühendustega, millest osatud unistada. Nüüd võib tunduda, et meil polegi väga selgeid välispoliitilisi eesmärke. Kõik pole tehtud, nüüd tuleb tähelepanu pöörata sellele, et ehitada füüsiliselt rohkem ühendusi Eestist välja,“ kommenteeris peaminister Andrus Ansip. „Eesti ühendamine Lääne-Euroopaga kaasaegseimal viisil on ülimalt oluline poliitiline Eesmärk Eestile ja ka Lätile-Leedule. Leedu valitsus toetab projekti väga, Lätiga lood hetkel sellised nagu nad on. Valitsust praegu pole, aga Valdis Dombrovskis kindlasti toetab.“
Valitsuskabineti nõupidamisel tutvustas majandusminister täna Rail Balticu 1435 mm rööpmelaiusega raudteeliini tasuvusuuringu lõpparuannet.
Rail Balticu 1435 mm rööpmelaiusega raudteeliini tasuvusuuring viidi läbi 2010. aasta aprillist 2011. juunini. Uuringut rahastati 50% osas EL TEN-T eelarvest, ülejäänud 50% katsid osalevad riigid oma eelarvetest. Vastavalt kolmepoolsele riikidevahelisele kokkuleppele oli projekti üldkoordinaatoriks Läti.
Uuringu tegi Briti konsultatsioonifirma AECOM. Uuring on lõpetatud ning lõppraport heaks kiidetud. Lõppraporti lisadena esitati ka kaardimaterjal võimalike Rail Balticu trassiversioonide osas.
Seotud lood
Läti raudteefirma Latvijas Dzelzcelš (LDz) juht Ugis Magonis ütles, et Rail Balticale kuluv raha tuleks kasutada hoopis Läti raudteevõrgu elektrifitseerimiseks, edastas ajaleht Neatkariga Rita Avize.
Tänasel valitsuskabineti nõupidamisel tutvuvad valitsuse liikmed Rail Balticu tasuvusuuringu aruandega ning otsustavad, mis saab edasi.
Euroopa Komisjon (EK) kaalub Leedu ja teiste Ida-Euroopa riikide toetamist, et rajataks kiirrongiliin regioonist Põhja-Itaaliasse aastaks 2024 või 2030.
Leedu seim otsustas täiskogu hommikusel istungil kuulutada Rail Balticu "erilise avaliku huvi projektiks".
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.