Majanduskomisjoni esimehe Kaja Kallase sõnul tegi komisjon majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku kehtestatud raskeveokite massipiirangu muutmiseks. Ta lisas, et kui arenguid lähiajal ei toimu, tõstatab komisjon teema uuesti.
Kaja Kallas vastas järgmisele küsimusele:
Riigikogu majanduskomisjon korraldas mõned kuud tagasi parlamentaarse kuulamise raskeveokite massipiirangute teemal. Ütlesite, et probleem on tõsine ning sellele tuleb lahendus leida lähiajal. Milliseid lahendusi saab riik pakkuda veofirmadele, kes massipiirangu eest võitlevad? Mida reaalselt ettevõtate peale selle, et koostatud on ka põhjalik uuring, mis juba ütleb,et massipiirangu tõstmine on majanduslikult õige ning sisuliselt ka mitte Eesti teid kahjustav? Millal toimuvad järgmised arengud selle teema osas, millal komisjon seda teemat jälle arutab?
Olen nõus, et probleem on tõsine. Kahjuks on massipiirangud kehtestatud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusega, seega ei saa parlament seda tulenevalt võimude lahususe printsiibist ise minna muutma. Tegime juulis korraldatud kuulamise põhjal kirja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepanekuga määrust muuta või pakkuda välja muid lahendusi kasvõi massipiirangute osalise tõstmise näol. Seda kõike selleks, et meie ettevõtete konkurentsivõimet tõsta, liiklusohutuse suurendada, transpordikulude kaudu kaupade, muuhulgas toidukaupade hindu alandada ja kahjulike keskkonnamõjusid vähendada. Ilmselt oleme sunnitud teema uuesti tõstatama, kui lähiajal arenguid ei toimu.
Seotud lood
Raskeveokite massipiirangu tõstmise teemat tuleb hoida aktuaalsena ja survestada valitsust, arvab veofirma Janvemar ASi juhatuse esimees Janno Krantsiveer.
Täna keskpäeval kogunesid kümned metsaveokid Tallinna-Tartu maanteelt Imaveresse viiva tee ääre, et tõmmata tähelepanu Eesti Autoettevõtete Liidu soovile lubada teele senisest raskemad veomasinaid.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Kaja Kallase sõnul on veokite massiprobleem tõsine ning sellele tuleb lahendus leida lähiajal.
Riigikogu majanduskomisjonis eile arutlus all olnud raskeveokite massipiirangute tõstmise teemal nentis maanteeamet ja komisjoni liikmed, et teede kandevõime ning taastusremondi sagedus pole piisavad.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.