Eesti Raudtee nõukogu kinnitas juhatuse ettepaneku osta tütarfirmale EVR Cargo 16 uut manöövervedurit DF7G-E Hiina äriühingute konsortsiumilt CCOEC/BRE. Tehingu maksumus on 30,2 miljonit eurot, teatas ettevõte.
Väljakuulutatud rahvusvahelisele hankele laekus kevadel kolm pakkumist,
millest kaks kvalifitseerusid. Esimene uus vedur peab hanke kohaselt jõudma Eestisse tüübikatsetusteks järgmise aasta esimeses pooles. Ülejäänud 15 vedurit tarnitakse 2013. aasta teises kvartalis.
Hange korraldati põhjusel, et praeguse manöövervedurite pargi ressurss on
ammendunudmas. EVR Cargos kasutatavad Tsehhi päritolu manöövervedurid ontoodetud läinud sajandi 60ndatel aastatel, kuid on sisuliselt II ilmasõja-aegse tehnoloogia järgi valmistatud mudelid, mille pidamisel ning remontimiselpole majanduslikku põhjendust. Näiteks viimastel aastatel on vanademanöövervedurite remondikulud tõusnud juba kahekordseks ning kasvaks tulevikus veelgi.
Nimetatud vedureid ega nende originaalosi enam ei toodeta. Eesti Raudtee
kogemusel puudub lähiregioonis ka remondibaas, mis suudaks antud veduritüüpipiisava kvaliteediga remontida. Kui kulutada vana veduri kapitaalremondiks võirenoveerimiseks ka pool uue veduri hinnast, siis tulemuseks on ikkagi IIilmasõja-aegne ning toonastele tehnistele näitajatele ja kvaliteedile vastavvedur, millel puudub piisav töökindlus.
Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo on vedurite hanget ette valmistades
teinud kaks aastat väga põhjalikku tööd.
Kuigi uute vedurite parim pakkuja on Hiina ettevõte, siis sisuliselt saavad
Hiina rauast toodetavad vedurid peale USA mootorid ja Euroopas toodetudagregaadid. Ostetavate vedurite parameetrid vastavad Euroopa Liidus ja endisesNSVL-is kehtestatud standarditele ning Eesti Raudtee vajadustele. Uued veduridon moodsad, efektiivsed ja ökonoomsed ning annavad olulist kokkuhoidukütusekulu, hoolduse ja remondi osas.
China National Corporation for Overseas Economic Cooperation (CCOEC) on Hiina riigi omanduses olev äriühing, mis läbi konsortsiumilepingute vahendab Hiina masinaehitusettevõtete toodangut teistesse riikidesse. Samuti juhib suuri
infrastruktuuri projekte väljaspool Hiinat ja välisinvesteeringute kaasamisegaprojekte Hiinas.
Konsortsiumi teiseks liikmeks on 1987. aastal asutatud veduritootja Beijng
Feb.7th Railway Transportation Equipment Co., Ltd (BRE), kes on Hiina ükskahest suurest raudteetranspordivahendite projekteerijast, disainijast,tootjast, remontijast ja müüjast kauba- ning reisijateveo tarbeks. Kokkutoodab ettevõte aastas 300 vedurit, 60 teeremondimasinat ja remondib 100vedurit.
Eelmistel aastatel olid EVR Cargo investeeringud suunatud eelkõige vagunite
ostmiseks. Viimane suuremahuline investeering vedurite soetamiseks toimuskümmekond aastat tagasi, mil Eesti Raudtee ostis USA vedureid.
Seotud lood
Samad vedurid, mille ostab Eesti Raudtee tütarfirmale EVR Cargo Hiinast, soetas endale Pakistani Raudtee, kes kuulutas need normidele mittevastavateks.
EVR Cargo sõlmis Hiina äriühingute konsortsiumiga CCOEC/BRE lepingu 16 uue manööverveduri DF7G-E ostuks.
Põhja-Eesti tööstuslikust Sillamäe sadamast sai esimene välisklient Leedu Raudteefirma noorele tütarettevõttele raudteetööstusele, sest sadam on esimene välisfirma, mis ostab neilt manööverveduri.
Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Infra ja Riigi Kinnisvara (RKAS) allkirjastasid kokkuleppe, mille kohaselt ostab EVR Infra veidi vähem kui 41,8 miljoni euro eest ennetähtaegselt välja Koidula raudteepiirijaama raudteerajatised ja -taristu objektid.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.