• 14.07.11, 12:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veofirmade käibeliider teenis mullu neljandiku võrra rohkem

Eesti veofirmadest kõige priskemat käivet teeniv Transpoint International ASi müügikäive kosus mullu 25% võrra ning ulatus peaaegu 251 miljoni kroonini.
Transpoint International ASi müügitulu oli 2010. aastal 251 miljonit krooni, ettevõtte müügitulust 81,8% moodustasid välisveod, 9,8% siseveod ja 8,4% lao ja muud teenused, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest. Kalkulatsioonide põhjal võib öelda, et enim kasvas veofirma tegevusest teenitud käive rahvusvaheliste vedude arvelt, mis tõi üle 30% rohkem tulu kui tunamullu (vt. ka jooniseid).
Erinevalt teistest logistika- ja veofirmadest, kelle tulemustele on Logistikauudised tähelepanu tõmmanud, torkab Transpoint International silma asjaoluga, et ettevõtte laotegevusest teenitud käive on mullu kasvanud 15% võrra. (Meenutuseks näiteks nii DSV Transpordil kui ka Schenkeril oli selle tegevuse lõikes hoopis käibes väike tagasilöök). Sisevedude osas on aga ettevõtte käive olnud mullu  12% võrra väiksem kui 2009.aastal.
Hoolimata priskest käibest lõpetas ettevõtte kolmandat aastat järjest äritegevuse kahjumiga. 2010. aastal oli ärikahjum 2,4 miljonit krooni. Tegevuse kahjum on aga seotud paar aastat tagasi algatatud reorganiseerimise poliitikast nagu selgitas ka mullu kahjumit ettevõtte tegevjuht Meelis Mäe. 
Aruandes selgitab ettevõte, et 2009. aasta lõpuks oli Transpoint International ASil kolm tütarettvõtet, sest neljas Niinivirta Transport likvideeriti 2009. aastal ja samuti alustati Leedu ja Läti reograniseerimisega Eesti filiaalideks. Reorganiseerimise põhjuseks oli soov saavutada läbipaistvam struktuur ja madalam kulutase Lätis ning Leedus. Lõplikult ühineti ja registreeriti protsess käesoleva aasta aprillis.
2010. aastal ostis ettevõtte välja oma vähemusoaluse tütarettevõttes Transpoint International (HU) Kft ning müüs kogu 100% osaluse selles ettevõttes edasi Soomes asuvale emaettevõttele Transpoint International (FI). Kuna tütarettevõtte ostuhind oli kokku lepitud 2007. aastal enamusosaluse ostmisel ja müügihinnaks kujunes turuhind, siis sai veofirma antud tehingust finantskahjumit 11 miljonit krooni.
Ettevõtte hinnangul algas mahtude taasumine 2010. aasta kevadel. Sügisel suurenes surve müüdud teenuste hinna tõusule, kuna pidevalt tõusvas joones liikus ka kütuse hind, mis omakorda mõjutas transpordisektori hinnale ja marginaalidele. "Kuna marginaalid vähenesid ja kontsernitasandil implementeeriti 2010. aastal uus operatiivprogramm kõikidele kontserni ettevõtetele, mis tekitas lisakulusid suurusjärgus 2,7 miljonit krooni, siis ei õnnestunud ka planeeritud kasumit saada 2010. aasta lõpuks," seisab aruandes.
Käesolevaks aastaks ootab ettevõtte mahtude suurenemist ning arvestades, et kütuse hinnad on jätkuvalt tõusmas, siis prognoosib firma ka veohindade kasvu.
Allikas: Transpoint International (EST) ASi aruanded
3 fotot
  • Allikas: Transpoint International (EST) ASi aruanded Foto: Logistikauudised.ee

Seotud lood

Uudised
  • 13.10.10, 16:18
Vedajate käibestaar teenis jätkuvalt kahjumit
Eesti autotranspordiettevõtetest parima käibe tegi eelmisel aastal endine SP Transit Eesti ehk uue nimega Transpoint International AS, kelle müügitulu oli 2009. aastal veidi üle 200 miljoni krooni, paraku on firma juba mitmel aastal lõpetanud kahjumiga.
Uudised
  • 15.10.10, 10:30
Suurima vedaja kahjumi põhjustas ettevõtte reorganiseerimine
Eesti suurima käibega veofirma Transpoint International (EST) ASi tegevjuht Meelis Mäe selgitas, et firma teenis mullu tegevuskahjumit kuna firma reorganiseeris oma tütarettevõtteid Lätis ja Leedus.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele