• 08.07.11, 11:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Schenkeri käive kasvas 50%

Saksamaa suurkontserni kuuluva Eesti ekspedeerimisfirma AS Schenker transpordimaht tõusis mullu kriisieelsele tasemele. firma müügitulu paisus masu põhja ehk 2009. aastaga võrreldes lausa ligi 50% ning ärikasum neljakordistus.
Eesti suuremate ekspedeerimisfirmade hulka kuuluva Schenkeri müügitulu oli mullu 477,4 miljonit krooni, mis on 49,6% suurem kui tunamullu. Ärikasum (EBIT) oli mullu 13,1 miljonit krooni, mis on üle nelja korra suurem 2009. aastal teenitud 3 miljonist kroonist, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest (vt. ka jooniseid).
Firma märgib aruandes, et maanteetranspordis taastus 2010. aastal tegevusmaht praktiliselt majanduslanguse eelsele tasemele. Mahu kasvu tingis eelkõige ekspordi kasv, kus veomaht isegi ületas languseelset. Impordi taastumine ei olnud niivõrd jõuline. Tulenevalt viimasest tekkisid tasakaaluprobleemid eri suundade vahel ning ekspordimahus oli ülekaal märgatav. Suurenes ka Eestis makstud vedude osakaal.  "Lõppenud majandusaastat iseloomustab tugev hinnasurve klientide poolt. Teiselt poolt oli tunda ka aasta lõpus tekkinud vedajatepoolset hinnasurvet. Viimane oli tingitud nii kütusehindade olulisest kallinemisest kui ka veomahtude taastumisest," kirjeldab ettevõte.
Samas märgitakse, et erinevalt maanteetranspordist püsisid logistika ja laotegevus 2010. aastal endiselt madalseisus.
Olemasolevate klientide mahud püsisid stabiilselt olemasoleval tasemel.Nagu maanteetranspordis, nii iseloomustab ka logistika tegevusvaldkonda klientidepoolne tugev hinnasurve nii olemasolevate kui ka uute klientide seas. Laoteenuste pakkujate ja vabade laopindade ülekülluse tõttu turul olid klientide ootused teenusehindade osas sageli allpool omahinna taset.
2010. aasta tõstis nõudlust ja tervikuna kontinentidevahelist kaubavahetust ning Schenkeri lennu- ja meredivisjon sai selgelt osa aktiviseerunud kaubandusest ja üldisest kasvanud nõudlusest. Massiivne mahukasv nii lennu- kui ka meretranspordis pani proovile väljatöötatud tootmislahendused ja -ressursid. Kiire ja efektiivne reageerimine tähendas võimalust kasvatada divisjoni mahte oluliselt enam kui planeeritud, mis andis märku asjaolust, et lennu- ja meredivisjon on suutnud säilitada turupositsiooni.
Schenker märgib, et 2010. aastal suudeti kasvatada kliendiportfelli kõikide teenuste lõikes. Lennu- ja mereveo hindades valitses pigem tõusev trend, kuid sellele vaatamata sundis konkurents kaalutlevamale hinnapoliitikale nii mere- kui ka lennutranspordis. Kindlasti võib aga öelda, et mõlemad transpordiliigid muutusid kliendile oluliselt kallimaks võrreldes 2009. aastaga.
Tulevikku vaadates kirjutab ettevõtte aruandes, et 2011. aastalt ei ole oodata maanteetranspordimahu sama kiiret kasvu, kuna suurem taastumine on juba toimunud.
Schenker kavatseb jätkata investeeringuprojektidega, mis peatati 2009. aastal. 2011. aastal on plaanis lõpule viia Tartu terminali laienduse ehitus ning
alustada Jõhvi terminaliprojekti ettevalmistust. Mõlemad on aluseks firmae turupositsiooni parandamisele ja tugevdamisele siseriiklikus maanteetranspordis.
Laologistikas loodab firma saada juurde uusi kliente ja parandada ladude täiteastet.
Ja nagu varem on Logistikauudised ka kirjutanud, siis plaanib Schenker strateegilise eesmärgina alustada 2011. aastal raudteeteenuste arendamisega, mille eesmärk on selgete toodete väljatöötamine ja
klientidele pakkumine. Aktiivne huvi selle valdkonna teenuste vastu on ettevõtte hinnangul olemas.
AS Schenker kuulub kontserni Deutsche Bahn AG, mis on Saksamaa Liitvabariigi omanduses olev ülemaailmne transpordi-, raudteeveo- ja logistikaettevõtete grupp. Ettevõte tegevjuht Eestis on Meelis Arumeel.
 
Allikas: ASi Schenker aruanded
3 fotot
  • Allikas: ASi Schenker aruanded Foto: Logistikauudised.ee

Seotud lood

Uudised
  • 02.06.11, 14:01
Schenker laiendab oma tegevust Eestis
AS Schenker laiendab oma tegevusvaldkonda ning on otsustanud siseneda raudteetransporditurule, seoses sellega on ettevõtte välja kuulutanud avaliku konkursi raudteetranspordi projektijuhi ametikoha täitmiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele