• 15.10.10, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurima vedaja kahjumi põhjustas ettevõtte reorganiseerimine

Eesti suurima käibega veofirma Transpoint International (EST) ASi tegevjuht Meelis Mäe selgitas, et firma teenis mullu tegevuskahjumit kuna firma reorganiseeris oma tütarettevõtteid Lätis ja Leedus.
Põhjus, miks üks suurima käibega Eesti vedaja on mitmed aastad järjest kahjumis olnud, peitub selles, et ettevõte seisis möödunud aastal silmitsi Balti riikides olevate tütarettevõtete reorganiseerimisega rääkis firma tegevjuht.
Kuna vedaja vahetas kahe aasta eest omanikku on selle järel toimunud mitmeid organisatsioonilisi ümberkorraldusi. Muutunud on ka juhtimisstruktuur, selgitas Mäe, mistõttu küll arvestuslikult paistab nagu firma tegevjuhtkonna töötasud vähenesid mullu 60%, tegelikult aga vähenes juhtkonnas töötajate arv.
Mäe sõnul resideeruvad nüüd ka juhatuse liikmed hoopis Soomes ning Eesti firmast tasusid ei teeni. „Juhtkonna tasude suurust mõjutas tõesti omanikuvahetusele järgnenud juhtimisstruktuuri muutus, millega kaasnesid erinevate tasude ühekordsed väljamaksed aastal 2008,“ kommenteeris tegevjuht.
Mäe tunnistas, et möödunud aastal vähendati osadel töötajatel palka, kuid seda ajutiselt. „Mahud vähenesid, tööd oli vähem ja töötajaid said vähem palka,“ meenutas Mäe, samuti vähenes ka töötajate arv. Tänavu on aga palgad endisele tasemele tõstetud ning ka töötajate arv on kasvanud. Hetkel käib veofirmal lausa nelja inimese leidmiseks konkurss. „Otsime veokorraldajaid ja müügiinimesi,“ rääkis tegevjuht.
Tänavu loodab firmajuht, et ettevõtel läheb paremini kui eelmisel aastal. „Ei saa ennustada ja  rääkida kasumi või kahjuminumbritest tänasel päeval veel enne kui aasta on lõpetatud ja kinnitatud,“ sõnas Mäe. Kuid lootust plussi kasumireale saada annavad tänavu kasvanud veomahud. Firma teenib tulu lisaks veoteenusele ka laoteenustelt, mille osakaal mullu veidi tõusis, tänavu see aga väheneb, eeldas Mäe. Seega suureneb veoteenuste osakaal. Konkreetsetest numbritest on veofirma juhi sõnul veel vara rääkida, kuna toimekas sügis on veel ees. Mahud võivad veelgi kasvada, viitas Mäe.
Erinevalt möödunud aastast, tegi Transpoint International tänavu investeeringuid, seekord IT-süsteemide arendamisse ja kaasajastamisse. 
Transpoint Internationali teenis müügitulu 2009. aastal 200,4 miljonit krooni, sellest 76,9% moodustasid välisveod, 13,7% siseveod ja 9,4% lao ja muud teenused. Ettevõtte aruande aasta kahjum oli mullu pea poole suurem kui aastal enne seda. 2009. aastal jäi veofirma kahjumisse 8,6 miljoniga, 2008. aastal oli  kahjumiks 5,8 miljonit krooni.

Seotud lood

Uudised
  • 13.10.10, 16:18
Vedajate käibestaar teenis jätkuvalt kahjumit
Eesti autotranspordiettevõtetest parima käibe tegi eelmisel aastal endine SP Transit Eesti ehk uue nimega Transpoint International AS, kelle müügitulu oli 2009. aastal veidi üle 200 miljoni krooni, paraku on firma juba mitmel aastal lõpetanud kahjumiga.
Uudised
  • 13.10.10, 16:26
TOP: 5 suurema käibega vedajat
Äripäev pani ritta viis parimat vedajat, vaata nimekirjast, millised transpordifirmad teenisid mullu tugevaimad käibed.
Uudised
  • 14.07.11, 12:39
Veofirmade käibeliider teenis mullu neljandiku võrra rohkem
Eesti veofirmadest kõige priskemat käivet teeniv Transpoint International ASi müügikäive kosus mullu 25% võrra ning ulatus peaaegu 251 miljoni kroonini.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele