Valitsuskabinet otsustas jagada Eesti Raudtee kaheks ettevõtteks – infrastruktuuri-haldajaks ja kaubavedudega tegelevaks firmaks. Viimase võib riik ka müüa.
„Leidsime meetodi, et riik ei peaks jagunemiseks täiendavaid rahasid eelarvest maksma. Kas kaubavedude osa kavatsetakse müüa või mitte, seda me täna ei arutanud. Enne viime lahutamise läbi, näeme uue kaubavedaja äriplaani ja perspektiive ning aasta perspektiivis tuleme teema juurde tegasi ja hindame, kas on turul huvilisi ja vaatame üle riigi huvid sellise firma omandamises,“ selgitas majandusminister Juhan Parts täna valitsuse pressikonverentsil. „Infraettevõte on monopol, kaubavedudes eksisteerib siiski konkurents ja on põhjust arvata, et konkurents tiheneb.“
Eesti Raudtee jagunemine viiakse läbi aasta jooksul, 2012. aasta teiseks pooleks.
Seotud lood
Eesti Raudtee teenis esialgsetel andmele mullu 325 mln krooni ehk peaaegu kõigi aegade suurima kasumi. Ettevõtte finantsjuhi ja juhatuse liikme Priit Halleri sõnul peitub tulemuse taga viimaste aastate kärped ja optimeerimised.
Esmakordselt võtab riik dividende Eesti Raudteelt ja suurusjärgus 3,2 miljonit eurot.
Majandus ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul võidab Eesti raudteevedude turg Eesti Raudtee poolitamisest. Kaubavedude üksuse müügiga siiski kiiret pole.
Raudteeärimees Oleg Ossinovski hinnangul võidavad Eesti Raudtee poolitamisest ja kauvbavedude üksuse võimalikust müügist teenuse tarbijad.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.