Majandus ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul võidab Eesti raudteevedude turg Eesti Raudtee poolitamisest. Kaubavedude üksuse müügiga siiski kiiret pole.
Juhan Parts:
Me ei ole otsustanud kaubavedude müügi osa.
Võib arutada, et kui läheb müügiks, tuleb mõelda, kes on need potentsiaalsed ostjad ja mida see annab kaubaveole. Praegu mingisugust nägemust ei ole, kas seda peaks müüma. See ei ole kuum kartul, mida peaks kohe otsustama.
Konkurents on riigile kasulik. Võib arutada ning filosofeerida teemal, palju EVR Cargo raudteevaldkonnas konkurentsi reaalselt tekkib või mitte. Elu on näidanud, et meil on olnud vedajaid, praegu on kaks vedajaid. Ei välista, et kunagi tuleb neid juurde. Iga vedaja võib tuua juurde uut kaupa ja uusi võimalusi. Seega selle reegli rakendamine on Eesti riigile kasulik.
Need on Euroopa reeglid ja meie kohustus on olnud, et neid reegleid rakendada hiljemalt 2012. aasta lõpuks. Nendel reeglitel on teatud loogika. Nimelt infrastruktuur, mis on monopol, oleks eraldatud ja kaubavedudele võiks olla tagatud, nii nagu Eestis ka on, vaba ligipääs kõikidele vedajatele.
Seotud lood
Valitsuskabinet otsustas jagada Eesti Raudtee kaheks ettevõtteks – infrastruktuuri-haldajaks ja kaubavedudega tegelevaks firmaks. Viimase võib riik ka müüa.
Raudteeärimees Oleg Ossinovski hinnangul võidavad Eesti Raudtee poolitamisest ja kauvbavedude üksuse võimalikust müügist teenuse tarbijad.
Eesti Raudtee juhi Kaido Simmermanni sõnul mõjub riigi otsus jagada Eesti Raudtee kaheks – infra- ja kaubaveofirmaks – ettevõttele kahjulikult. Otsest vajadust jagunemiseks Eesti tema sõnul pole.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.