• 04.02.11, 13:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee teenis kriisis rekordi alla kasumi

Eesti Raudtee teenis esialgsetel andmele mullu 325 mln krooni ehk peaaegu kõigi aegade suurima kasumi. Ettevõtte finantsjuhi ja juhatuse liikme Priit Halleri sõnul peitub tulemuse taga viimaste aastate kärped ja optimeerimised.
"Kriis mõjus meile hästi. Pidime teistest firmadest aasta-paar varem toimetama hakkama. 2007. aastal, kui mahud kiiresti kukkuma hakkasid, pidime kiiresti reageerima. Nüüd saame juba neid vilju maitsta," selgitas Haller. "Peamiselt on tulemuse taga efektiivsuse parandamine - investeerisime infrasse ja ITsse ning kärpisime tööjõudu. Niinimetatud jäme efektiivsus on sellega saavutatud, eks detailsemalt saab veel alati timmida."
Lisaks tõid erakorralist tulu eelmise aasta ootamatud kaubavood - näiteks veeti sügisel läbi Eesti raudteed mööda Valgevenesse miljoneid tonne Venezuela naftat. Ootamatusele vaatamata ei olnud tegemist sülle kukkunud kaubavooga, selle saamise nimel võisteldi Läti, Leedu ja Ukrainaga.
Jooksvat aastat alustas ettevõte aga mullusest konservatiivsema plaaniga - kaubamaht kahane 10 ja käive 5% ning kasumiks kolm korda vähem 100 mln krooni. Konservatiivne olid ettevõtte plaanid samas ka eelmisel aastal, kui kevadel pärast kolme kuud 16,4% võrra kasvamist selles trendi veel ei kinnitatud. "See eelarve on realistlik. Plaanimatute kaupade lisandumist ei näinud me ju eelmisel aastal ette. Loomulikult oleme selleks ka tänavu valmis, aga eelarvesse seda kirjutada ei saa," täiendas Haller. Samuti jäi eelarvesse varuressurssi võimalike ootamatute kaubavoogude tarvis.
Languse taga on Halleri sõnul siinse transiidi hirmu Ust-Luga sadama pikalt edasi lükatut käivitumine möödunud nädalal. "Terminali käivitamine võib võtta 1,5 aastat ehk, kuidas see meid mõjutama hakkab, seda veel näeme. Kui terminal töötab poole koormusega, jääb Eesti Raudteel saamata umbes 100 mln krooni infrakasutustasudena. Ust-Luga mõju meile on samas pigem lühiajaline, sest kauba, mida kaotame, püüame uuega asendada." Uued kaubad peaksid tulema gruppidest, mille võimsuste käitlemiseks on Eestis võimsusi üle - näiteks süsi, väetis, vili ja ka nafta. Töö selle nimel käib ja on ka pooleliolevaid läbirääkimisi.
2010 (auditeerimata tulemused)   
Kohalikud veod, mln t  4,24Rahvusvahelised v, mln t 25,39Kokku    29,63
Müügitulu, mln kr  1670
Puhaskasum, mln kr  325
Töötajaid 1737
Eesti Raudtee arvudes
(seisuga 31.detsember)
Tegevusnäitajad:              2009     2008    2007    2006     2005     2004     2003    
Kohalikud veod, mln t       2,84     4,06      4,9        3,2        3,7         2,9         3,8Rahvusvahelised v, mln t 22,54   22,01   31,8     41,1      40,5      40,0        38,5Kokku                                   25,38   26,07   36,7     43,3      44,2      42,9        42,3
Finantstulemused:
Müügitulu, mln kr             1516,7  1649,9 1637,0 1820,8  1757,1  1685,8  1737,0Puhaskasum, mln kr       120,4    69,6     143,8    249,3     348,0    314,8    346,7Investeeringud, mln kr     609,6   459,8    645,4    521,6     554,8    605,6    497,4Omakapital, mln kr          2174,6  2054,2 1881,5 1965,2   1709,9  1426,9  1167,7 
Töötajad:
Töötajate arv                    1693     1821      2095      2345     2389     2674      3194
Allikas: Eesti Raudtee

Seotud lood

Uudised
  • 21.02.11, 12:37
Mahulangust ootav Eesti Raudtee jätkab võimsate kasvudega
Tänavuselt kuni 10% mahulangust ootav Eesti Raudtee alustas aastat kasvuga. Jaanuaris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 3,045 miljonit tonni kaupa ehk 18,9% mullusest jaanuarist rohkem.
Uudised
  • 12.01.11, 16:04
Veod raudteel kasvasid sadamatega ühes tempos
Eelmisel aastal veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril kaupa kokku 29,63 miljonit tonni, mis tähendab 17% kasvu. Kahanesid kivisöe, puiste- ja keemiakaupade vedu.
Uudised
  • 14.07.11, 13:25
Riik võib müüa osa Eesti Raudteest
Valitsuskabinet otsustas jagada Eesti Raudtee kaheks ettevõtteks – infrastruktuuri-haldajaks ja kaubavedudega tegelevaks firmaks. Viimase võib riik ka müüa.
Uudised
  • 11.04.11, 16:19
Eesti Raudtee kasvatas aastaga kasumit pea kolm korda
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts kinnitas esmaspäeval AS-i Eesti Raudtee 2010. aasta majandusaruande, mille kohaselt teenis ettevõte 1,68 miljardi kroonise tulu juures 328,7 miljonit krooni puhaskasumit.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele