Värske aruanne käsitleb Euroopa transpordisektori tervishoiuriske: autojuhi tervist ohustab kurnatus, vägivald ja ahistamine, pealtnäha ei lähe see teenuse tarbijale korda.
Autojuhtide kurnatus on kõige levinum terviseprobleem transpordisektoris, on leidnud töötingimuste teemalised teadustööd ja riiklikud uurimused. See tähendab ühtlasi seda, et autojuhte survestavad tähtaegadest kinnipidamine, kasvav töömaht ning järjest pikemaks venivad tööpäevad.
Klient ei oska kaasa rääkida. Küsisime paarilt ettevõttelt, kas selliseid ohutegureid annaks ka vältida ning kas kliendile läheb see korda või tekitab muret, et veoautojuhid on kurnatud.
Prima Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas ütles, et nende ettevõttes pole ühtegi transporditöötajat palgal ning neil on seda teemat väga raske kommenteerida. "Töötaja ohutuse ja heaolu eest vastutab siiski otsene tööandja," märkis Lainas.
Samamoodi arvas ka suure jäätisetootja ja börsifirma Premia Foodsi turundusdirektor Katre Kõvask. "Kuna Premia logistikateenused on Eestis suures osas sisse ostetud, siis, kui sobib, sel teemal kommentaari ei annaks, kuna me pole selle valdkonnaga detailideni kursis," vastas ta ja soovitas kommentaaride palveks pöörduda Eesti suuremate logistika- ja transpordiettevõtete poole.
Pikemalt sellel teemal saad lugeda tänasest Äripäeva
Logistikarubriigist. Selleks vajaliku päevapileti saad osta
SIIT.Seotud lood
Ületöötamise ja kurnatuse kõrval on teine teema see, et autojuhid rikuvad ka tahtlikult puhkuseajaseaduses kehtivaid normatiive, märkis ASi Rakvere Lihakombinaat logistikadirektor Tarmo Rei.
Tänane Äripäeva Logistikarubriik käsitleb Euroopa transpordisektori töötervishoiu- ja ohutuse raportit, mis toob välja, et maanteetranspordis on autojuhid enam ohustatud kurnatuse, vägivalla ja ahistamisega. Uurisin, mida kliendid sellest arvavad ning kas see on ainult veofirma enda mure?
Möödunud kriisi aastad olid autojuhtidele keerulised. Autojuhtide ühingu andmetel suri eelmisel aastal autoroolis infarkti 18 Eesti juhti. Ühingu hinnangul on see madalat palka kompenseerida püüdvate autojuhtide pikaajalise ületöötamise tagajärg, kirjutab Logistika kuukiri.
Maanteeveonduses töötavate veokijuhtide tervist kahjustavad lisaks ületundidele ja karmidele tähtaegadele ka vägivald. Viimasest teatatakse samas vähe.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.