Tänane Äripäeva Logistikarubriik käsitleb Euroopa transpordisektori töötervishoiu- ja ohutuse raportit, mis toob välja, et maanteetranspordis on autojuhid enam ohustatud kurnatuse, vägivalla ja ahistamisega. Uurisin, mida kliendid sellest arvavad ning kas see on ainult veofirma enda mure?
Olen natuke üllatunud, et logistika- ja veoteenuseid kasutavad kliendid reageerisid sellele küsimusele nii leigelt ega soovinud eriti kaasa rääkida. Tegelikult on see äärmiselt põnev ja huvitav statistika, mis kirjeldab reaalselt seda, millised ohud ümbritsevad meid kõiki iga päev, sest me kõik puutume liikluses kokku ületöötanud autojuhtidega. Paraku on suurem osa liikluses osalejaid veokiga võrreldes väga väikesed, õnnetuses aga saab enamasti hukka nõrgem osapool ehk sõiduauto juht.
Pole ju üldse välistatud olukorrad, kus mõni tööst ja kurnatusest ülekoormatud veokijuht saab autoroolis infarkti ja põhjustab seetõttu ka liiklusohtliku olukorra, mille tagajärjed omakorda võivad olla väga kurvad. Infarkte autoroolis näitab meil ka ju statistika.
Leige suhtumine näitab praegusel juhul soovimatust asjasse süveneda ning annab mõista, et klient mõtleb: see pole minu mure. Ilmselt muutub see mureks alles siis, kui sellega isiklikult kokku puututakse, aga see on juba tagajärg, kahjuks ennetada pole siis enam võimalik.
Ootasin selle kohta rohkem tagasisidet. Oma kommentaarid sellel teemal võid saata toimetajale või Logistikauudistele.
Seotud lood
Värske aruanne käsitleb Euroopa transpordisektori tervishoiuriske: autojuhi tervist ohustab kurnatus, vägivald ja ahistamine, pealtnäha ei lähe see teenuse tarbijale korda.
Ületöötamise ja kurnatuse kõrval on teine teema see, et autojuhid rikuvad ka tahtlikult puhkuseajaseaduses kehtivaid normatiive, märkis ASi Rakvere Lihakombinaat logistikadirektor Tarmo Rei.
Möödunud kriisi aastad olid autojuhtidele keerulised. Autojuhtide ühingu andmetel suri eelmisel aastal autoroolis infarkti 18 Eesti juhti. Ühingu hinnangul on see madalat palka kompenseerida püüdvate autojuhtide pikaajalise ületöötamise tagajärg, kirjutab Logistika kuukiri.
Maanteeveonduses töötavate veokijuhtide tervist kahjustavad lisaks ületundidele ja karmidele tähtaegadele ka vägivald. Viimasest teatatakse samas vähe.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.