Nädalavahetusel Tallinnas Lennart Meri konverentsil osalenud Läti peaminister Valdis Dombrovskis lubas leevendust nii mõnegi probleemi osas, millega Lätis tegutsevad Eesti ettevõtjad kimpus on.
Küsimus Läti peaministrile:
• Millised on Läti ambitsioonid Rail Balticaga ja kuidas see seostub plaanidega ehitada kiirrongiühendus ka Riia ja Moskva vahele? Kas mõlemad projektid on Läti valitsusele ühtmoodi tähtsad ja kas mõlema jaoks jätkuks vahendeid?
Tegelikult on kaks Rail Baltica projekti. Kui räägime esimest, mis tähendab olemasoleva põhja-lõuna suunalise infrastruktuuri viimist tasemele, mis võimaldaks reisirongidel liikuda kiirusega 120 km/h ja kaubarongidel kiirusega 80 km/h, siis 2-3 nädalat tagasi tegime valitsuse otsuse eraldada selleks 43 miljonit eurot. See projekt liigub edasi. Kui leedukad ehitavad oma teelõigule ka rööpad, siis võiksid isegi rongid liikuma hakata. Praegu on see Lätis arutluse teema, et kaasajastame raudteed suunal, kus Leedu poolel pole isegi rööpaid.
Mis puudutab Riia Moskva kiirrongi ühendust, siis on asjad väga varases etapis. Palju sõltub majandusliku tasuvuse uuringust. Ka rahastamine on lahtine. Juba arutatakse, et asjad võivad minna nii nagu Rail Balticaga – plaanisime kiirrongi ja rahuldusime 120 km/h.
Rail Baltica ambitsioonikama projekti kohta on värskelt valminud uuring. Ma pole jõudnud seda veel uurida ja ei taha enne midagi öelda. Rahastamine on kindlasti küsimus - siin ei räägi me enam 43 miljonist eurost, vaid kogu projekti kulu on ikkagi miljardites eurodes. Mõned miljardid, kuid ikkagi miljardid. See on väga ambitsioonikas projekt.
Seotud lood
Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase sõnul on Euroopal turule ekspordist sõltuvate Balti riikide jaoks väga oluline põhja-lõuna suunalise transpordiühenduse väljaehitamine ning siin ei võiks Rail Baltica kõrval unarusse jätta ka Via Balticat.
Äripäeva lugeja leiab, et Leedu on Rail Baltica osas reha otsa astumas, kuna aeglasele ja vene rööpa laiusega raudteele kaupa ei tule.
Leedu peaminister Andrius Kubilius ütles nädalavahetusel Lennart Meri konverentsil viibides, et Leedu plaanib reaalse raudtee ehitusega alustada ning lõik Poola piirilt Kaunaseni valmib 2013. aastaks.
Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase sõnul on aeg Rail Balticast ambitsioonikam raudteeprojekt ellu kutsuda. Täna takistavad seda eelarvamused.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.