Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase sõnul on Euroopal turule ekspordist sõltuvate Balti riikide jaoks väga oluline põhja-lõuna suunalise transpordiühenduse väljaehitamine ning siin ei võiks Rail Baltica kõrval unarusse jätta ka Via Balticat.
Via Baltica ehk korralik autotee ei kuulu täna üleeuroopalisse võrgustikku. See on unarusse jäänud omaaegsete raskuste tõttu, kuid seda tasuks ka väga tõsiselt mõelda, leidis volinik.
„Selleks et oleksime integreeritud Euroopasse vajame ka korralikke autoteid,“ ütles Kallas.
Praegu on peamine transpordiprojekt põhja-lõuna suuna tugevdamiseks Rail Baltica, mis praegusel kujul on üleeuroopaliste võrgustike projekt ja edeneb Kallase sõnul „päris kenasti“. Probleem on paraku see, et praeguses versioonis ei loo selle projekti elluviimine näiteks reisijateveos lennuliiklusele olulist alternatiivi. Oluliselt ambitsioonikam oleks Euroopa laiusega raudtee väljaehitamine, mis läheks Tallinnast Varssavisse. Värskelt on selle kohta valminud ka mahukas tasuvusuuring.
„See oli üllatavalt positiivne,“ ütles Kallas uuringu kohta. „See on tehtav küll, kui selleks on poliitiline tahe,“ jätkas ta, jättes siiski täpsemaid numbreid ja maksumuse nimetamata põhjusel, et pole veel jõudnud mahuka ülevaatega piisavalt tutvuda.
„Väga palju räägitakse sel teemal, et meil on seda ühendust vaja, aga kui tegemiseks läheb, siis öeldakse, et tegelikult on meie vajadus ikka Venemaa ja peame ühendusi tekitama Venemaaga. Arvatakse, et see on müstiline asi, mis lahendab kõik meie probleemid. Samas inimesed sõidavad Euroopasse, kolmveerand kaubavahetusest on Euroopaga – järelikult on ju vaja (põhja-lõuna ühendust – toim.),“ ütles Kallas.
„Mul ei ole midagi selle vastu, et oleksid head ühendused Venemaaga. Aga kui me räägime prioriteetidest, siis prioriteet on selgelt põhja-lõuna ühendus.“
Seotud lood
Äripäeva lugeja leiab, et Leedu on Rail Baltica osas reha otsa astumas, kuna aeglasele ja vene rööpa laiusega raudteele kaupa ei tule.
Leedu peaminister Andrius Kubilius ütles nädalavahetusel Lennart Meri konverentsil viibides, et Leedu plaanib reaalse raudtee ehitusega alustada ning lõik Poola piirilt Kaunaseni valmib 2013. aastaks.
Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase sõnul on aeg Rail Balticast ambitsioonikam raudteeprojekt ellu kutsuda. Täna takistavad seda eelarvamused.
Euroopa tarnspordisektori üks tõsisemaid probleeme on ummikud mitte üksnes autoteedel vaid ka näiteks lennunduses, millele tuleb leida kontseptuaalsed lahendused, ütles Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas täna oma töövaldkonnast ülevaadet andes.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.