Riigikogu rahanduskomisjon saatis täna täiskokku Reformierakonna ja IRLi algatatud vedelkütuse seaduse muutmise, mis alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate pettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.
Eelnõu eesmärk on Riigikogu pressitalituse andmeil võimaldada kütuse müüjal taotleda ka kütuse aktsiisilaost tarbimisse lubamisel tagatise vähendamist juba enne 2013. aasta 1. jaanuarit sarnaselt tarbimisse lubatud kütuse müüjaga.
Eelnõu on täiskogus 10. mail. Komisjoni ettepanek on eelnõu esimene lugemine lõpetada.
Äripäev kirjutas möödunud reedel, et rahandusministeeriumi juristid jõudsid järeldusele, et aprilli alguses jõustunud seadusemuudatused ei kohtle kütusemüüjaid tagatise vähendamise võimaluse osas võrdselt ning kohtuvaidluste ennetamiseks plaanitakse seadus osa kütusemüüjate kasuks leebemaks muuta.
1. aprillist jõustunud vedelkütuse seaduse muudatuste kohaselt rakendatakse kütusemüüjatele tagatisi, mille määramine ja suurus sõltub, millise kütusemüüjaga on tegemist. Kui juba tarbimisse lubatud kütuse puhul on tagatise lähtemääraks 100 000 eurot ja on võimalik taotleda selle vähendamist, siis kütuse tarbimisse lubamisel aktsiisilaost on kütusemüüja tagatise lähtemäär üks miljon eurot ja selle vähendamise õigus tekib alles 2013. aasta 1. jaanuarist.
Algatajate hinnangul koormab nimetatud ühe miljoni euro suuruse tagatissumma vähendamise võimatus enne 2013. aastat ülemääraselt kütusemüüjaid, kes tegutsevad õiguspäraselt ning kelle suhtes puudub vajadus tagatist kohaldada või oleks õigustatud selle vähendamine. Nimetatud osas ei ole seaduse regulatsioon algatajate arvates mõõdukas ning on seetõttu vastuolus põhiseaduse proportsionaalsuse põhimõttega.
”Meetmed maksupettuste vähendamiseks peavad olema tõhusad, kuid sealjuures tohi need osutuda ausatele maksumaksjatele ülemääraselt koormavaks,” ütles rahanduskomisjoni esimees Sven Sester.
Kütuse jae- ja hulgimüügiettevõtted ei toeta kuu aega kehtinud vedelkütuse seaduse muutmist, mis taastaks petturitele endised võimalused maksumaksjate arvelt hõlptulu teenimiseks, teatas Eesti Õliühing eile.
Seotud lood
Kütuse jae- ja hulgimüügiettevõtted ei toeta kuu aega kehtinud vedelkütuse seaduse muutmist, mis taastaks petturitele endised võimalused maksumaksjate arvelt hõlptulu teenimiseks, teatas Eesti Õliühing.
Sotsiaaldemokraadi Eiki Nestori hinnangul pole homme riigikogus muutmisele minevat uhiuut vedelkütuse seadust vaja muuta.
Valitsus toetas aprillist kehtiva vedelkütuse seaduse muutmist, et ka kütuse hulgimüüja saab taotleda nõutud miljoni euro suuruse tagatise vähendamist.
Paul Varuli osalusega Advokaadibüroo Varul AS saatis enne vedelkütuse seaduse muudatuste jõustumist rahanduskomisjonile hävitava hinnagu, viidates mitmetele vastuoludele põhiseadusega.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.