Paul Varuli osalusega Advokaadibüroo Varul AS saatis enne vedelkütuse seaduse muudatuste jõustumist rahanduskomisjonile hävitava hinnagu, viidates mitmetele vastuoludele põhiseadusega.
Varuli büroo esindas kliente AP Oil AS, Liivi Kütus OÜ, OÜ Bendicol, Dio Oil OÜ, Poweron OÜ, AS Go Oil, ERM Project OÜ jt.
Advokaatide etteheited olid lühidalt järgnevad:
1. Eelnõu sätestab üksnes tagatise alammäära 100 000 eurot, kuid ei sätesta ülemmäära, maksuseadus aga nõuab mõlema sätestamist.
2. Eelnõu on ebaselge - ei sisalda mingisugust metoodikat ega täpsemaid kriteeriume, millest lähtuvalt peaks maksuhaldur määrama kindlaks konkreetse isiku poolt antava tagatise.
3. Kuna eelnõu rakendamine tähendaks arvestatava hulga väiksemate kütusemüüjate tegevuse lõppemist, ei ole tagatise nõudmine sellisel kujul vajalik ning mõõdukas.
4. Kütusemüüjad ei ole saanud piisavalt aega, et oma tegevus uuest regulatsioonist lähtudes ümber korraldada.
5. Põhiseadusest tulenev võrdse kohtlemise põhimõte nõuab, et isikute ebavõrdseks kohtlemiseks peab olema kaalukas põhjus.
Käesoleval juhul puudub kaalukas põhjus, mis annaks aluse kohelda kütusemüüjaid ebavõrdselt võrreldes muude nn probleemsete valdkondade ettevõtetega.
* Millest lähtudes võib maksuamet tagatisnõuet tõsta /b> Tekkida võivast käibemaksukohustusest
Pane tähele
* Äri- või muust tegevusplaanist * Maksevõimelisusest ja maksude tasumise tähtaegadest kinnipidamisest * Kogemusest kütuse käitlemise valdkonnas * Äripartneritest ning ärialasest reputatsioonist * Isiku või tema juhtimis- või kontrollorgani liikme poolt toime pandud maksuseaduste, vedelkütuse seaduse ja tollieeskirjade rikkumise juhtumitest * Esitatavatest andmetest ja dokumentidest, mis tõendavad vastavust käesoleva seaduse paragrahv 3 lõikes 1 sätestatud nõuetele.
Millal võib kütusemüüja maksuametilt väiksemat tagatist taotleda? * Maksu- ja tolliamet võib taotluse alusel vähendada ettevõtjalt nõutavat tagatist, kui on täidetud kõik järgmised kolm tingimust: isikul on laitmatu ärialane reputatsioon ning vähemalt kolmeaastane kogemus kütuse käitlemise valdkonnas;
* isik või tema juhtimis- või kontrollorgani liige ei ole viimase kolme aasta jooksul korduvalt toime pannud maksuseaduste, vedelkütuse seaduse või tollieeskirjade rikkumisi või isiku või tema juhtimis- või kontrollorgani liikme suhtes ei ole alustatud maksuseaduste, vedelkütuse seaduse või tollieeskirjade rikkumise süüteomenetlust; * isikul ei ole maksuvõlga ega ajatatud maksuvõlga.Allikas: Vedelkütuse seadus
Seotud lood
Kütuse jae- ja hulgimüügiettevõtted ei toeta kuu aega kehtinud vedelkütuse seaduse muutmist, mis taastaks petturitele endised võimalused maksumaksjate arvelt hõlptulu teenimiseks, teatas Eesti Õliühing.
Riigikogu rahanduskomisjon saatis täna täiskokku Reformierakonna ja IRLi algatatud vedelkütuse seaduse muutmise, mis alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate pettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.
Reformierakond ja IRL soovivad ootamatult taas hakata muutma vedelkütuse seadust, mille viimased muudatused alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate maksupettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.