Kütuse jae- ja hulgimüügiettevõtted ei toeta kuu aega kehtinud vedelkütuse seaduse muutmist, mis taastaks petturitele endised võimalused maksumaksjate arvelt hõlptulu teenimiseks, teatas Eesti Õliühing.
Õliühing saatis oma põhjendused esmaspäeval Riigikogu rahanduskomisjonile koos ettepanekuga mitte menetleda vedelkütuse seaduse muutmise eelnõud, mis soodustaks taaskord pinnase teket salakütuse levikuks Eestis.
Äripäev kirjutas reedel, et Reformierakond ja IRL soovivad ootamatult taas hakata muutma vedelkütuse seadust, mille viimased muudatused alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate maksupettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.
Nimelt on rahandusministeeriumi juristid jõudnud järeldusele, et aprilli alguses jõustunud seadusemuudatused ei kohtle kütusemüüjaid tagatise vähendamise võimaluse osas võrdselt ning kohtuvaidluste ennetamiseks plaanitakse seadus osa kütusemüüjate kasuks leebemaks muuta.
Õliühing on seisukohal, et kui rahandusministeerium või Riigikogu rahanduskomisjon tunnetab seaduse toimimisel juriidilisi riske, siis tuleks kiiremas korras leida korrektne sõnastus, mis ei riivaks ausaid ettevõtjaid ega moonutaks tegelikku konkurentsi turul. "Kui siiski otsustakse seadust muuta, tuleks Õliühingu hinnangul seda teha seaduse konkretiseerimise suunas kaotades seadusest määratlemata õigusmõisted, mitte liberaliseerida niigi kohati anarhistlikult toimivat Eesti kütuseturgu. Kütuseturul aastaid karistamatult toimunu on üks erakordselt piinlik laik muidu igati ettevõtjasõbralikus Eesti seadusandlikus keskkonnas,“ sõnas ühingu juht Toomas Saks.
Riigikogu võttis vedelkütuse seaduse vastu 2011. aasta veebruaris, seadus hakkas kehtima aprilli algusest.
Eesti Õliühingul on 13 liiget: Alexela Oil AS, Eesti Statoil AS, Intertek Eurolab OÜ, Jetoil AS, Lukoil Eesti AS, Mazeikiu Nafta Trading House OÜ, Neste Eesti AS, Oiltanking AS, Reval Oil OÜ, Saare Kütus AS, Saybolt Eesti AS, SGS Eesti AS ning Tartu Terminaal AS .
Seotud lood
Riigikogu rahanduskomisjon saatis täna täiskokku Reformierakonna ja IRLi algatatud vedelkütuse seaduse muutmise, mis alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate pettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.
Sotsiaaldemokraadi Eiki Nestori hinnangul pole homme riigikogus muutmisele minevat uhiuut vedelkütuse seadust vaja muuta.
Valitsus toetas aprillist kehtiva vedelkütuse seaduse muutmist, et ka kütuse hulgimüüja saab taotleda nõutud miljoni euro suuruse tagatise vähendamist.
Paul Varuli osalusega Advokaadibüroo Varul AS saatis enne vedelkütuse seaduse muudatuste jõustumist rahanduskomisjonile hävitava hinnagu, viidates mitmetele vastuoludele põhiseadusega.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.