Tallinna Sadama otsus valida konteinerterminali ala operaatori konkursil parimaks Venemaa firma Rail Garant, kuna neil on „uudne äriplaan“ kasutada terminali just Venemaa ekspordi tarbeks, näitab Transiidikeskuse juhtide arvates otsuse tegijate asjatundmatust.
„Vene kaupade eksport Tallinna kaudu on ebareaalne,“ selgitab
Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee. „ Vene Raudtee OAO „RZD“ei kinnita ei Rail Garantile ega teistele vedajatele raudteeveo eksportkaubaplaani Eesti suunal, kuna kehtivad Venemaa valitsuse otsused kohustavad veneeksportööre vedama oma kaupu välja läbi vene sadamate.
Parimaks näiteks on
Muugal tühjalt seisev söeterminal, mille taga on Kuzbasrazresugoli kaevandusja üks suurimaid Venemaa tradereid, kes ei suuda saada eesti suunal veneraudtee veoplaane. Rail Garant pole kindlasti suuteline neid otsuseidmuutma, tegemist on mõned aastad tagasi asutatud raudteetranspordifirmaga,kel puuduvad võimalused kaupade veo suunamiseks läbi Eesti. Seega onTallinna Sadama nõukogu väide vale ning tegelikkuses pole Rail Garandilmingit uudset äriplaani.“
Neinar Seli väide nagu oleks Transiidikeskuse AS esitanud oma pakkumises
plaanid arvestades ka praegu sadamas tegutseva Muuga CT näitajaid, on agaLaidvee sõnul otsene vale. „Meie pakkumises on selgelt must-valgel kirjas:Maksud puudutavad ainult konkursi objektiks olevat ca 27 ha territooriumi.“
Pakkumised pole Laidvee arvates aga tõepoolest võrreldavad: „Meie pakkusime
uuele territooriumile minimaalseks garanteeritud kaubamahuks 550 tuhat TEUdja konkurent Tallinna sadama poolt BNSis avalikustatud andmetel 270 tuhatTEUd. Järelikult meie pakkumine oli poole suurem. Tallinna Sadama pooltnõutud 20 aastase pangagarantiiga kaetud kauba- ja hoonestusõiguse tasudepakkumine oli meil 4,6 miljonit eurot parem kui konkurendil. “
Seotud lood
Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise.
Arusaadavalt seisab iga pakkuja oma huvide eest, kuid Tallinna Sadama kaheksaliikmeline nõukogu tänane otsus tugineb enam kui aastasel tööl, info kogumisel ja pakkumiste analüüsil, kuhu olid lisaks sadamale kaasatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee ja teised ametiasutused, teatas Tallinna Sadam Muuga CT süüdistuse peale.
Täna avaldatud Tallinna Sadama otsus kuulutada Muuga konteinerterminali laienduse konkursi võitjaks Vene ettevõte Rail Garant kahjustab Eesti riigi majandushuve ning on tehtud ebaseaduslikult, võltsides konkursile esitatud pakkumisi, teatas Transiidikeskuse AS.
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
2
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
6
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele