Täna avaldatud Tallinna Sadama otsus kuulutada Muuga konteinerterminali laienduse konkursi võitjaks Vene ettevõte Rail Garant kahjustab Eesti riigi majandushuve ning on tehtud ebaseaduslikult, võltsides konkursile esitatud pakkumisi, teatas Transiidikeskuse AS.
"Esitasime parema pakkumise ja võitjaks kuulutati oluliselt kehvema pakkumise teinud ettevõte, seega on pakkumisi kas võltsitud või nendega manipuleeritud," ütles Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.
"Kuna meil on olemas mõlema pakkumise andmed, leiame, et taoline teguviis on Tallinna Sadama poolt kuritahtlik. Esitame avaldused asja uurimiseks riigikontrolli, konkurentsiametisse ja pöördume oma õiguste kaitseks kohtusse," rääkis ta.
Laidvee lisas, et riigil jääb saamata konkreetne ja garanteeritud oluliselt suurem, kümnetesse miljonitesse eurodesse ulatuv tulu, mis kaasnenuks parima pakkumise võitjaks tunnistamisega, seega on tegu Eesti riigi huvide otsese kahjustamisega.
Transiidikeskuse kinnitusel loodavad nad, et riik kui Tallinna Sadama omanik sekkub ja tühistatakse otsus kuulutada võitjaks halvema pakkumise tegija.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna Sadama otsus valida konteinerterminali ala operaatori konkursil parimaks Venemaa firma Rail Garant, kuna neil on „uudne äriplaan“ kasutada terminali just Venemaa ekspordi tarbeks, näitab Transiidikeskuse juhtide arvates otsuse tegijate asjatundmatust.
Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise.
Arusaadavalt seisab iga pakkuja oma huvide eest, kuid Tallinna Sadama kaheksaliikmeline nõukogu tänane otsus tugineb enam kui aastasel tööl, info kogumisel ja pakkumiste analüüsil, kuhu olid lisaks sadamale kaasatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee ja teised ametiasutused, teatas Tallinna Sadam Muuga CT süüdistuse peale.
Eesti Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni konsultant Andrus Kuusmann usub, et konkurents tõmbaks konteinerveod käima.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.