• 08.03.11, 13:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuga konteinerterminali hakkab opereerima Venemaa suurim transpordifirma

Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise.
Rail Garant on üks suurimaid transpordifirmasid Venemaal, mis ühendab 11 raudtee- ja konteineriveo ning  ekspedeerimisfirmat. Rail Garanti teenindavate kaupade põhiliigid on söe- ja metallurgiatööstuse tooraine ja toodang, nafta- ja keemiatööstuse tooraine ja toodang, vedelgaas, puistlast ja muu tööstuslik kaup nagu näiteks suure diameetriga torud, autod, mineraalväetised ja teravili.
Kontserni vagunipark ületab 17 tuhat vagunit, firma arengustrateegia järgi ulatub 2013. aastal kontserni konsolideeritud vagunipark 50 tuhandeni, mis tagab Rail Garantile positsiooni Venemaa viie suurima transpordifirma seas. Rail Garanti omanikud on Venemaa suurärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov.
Tallinna Sadam pidas viimase aasta jooksul läbirääkimisi kümnekonna potentsiaalse terminalioperaatoriga, kellest kaks esitasid ka konkreetse pakkumise uue ala opereerimiseks.
Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul kujunes otsuse langetamisel määravaks Rail Garanti uudne äriplaan kasutada terminali ennekõike just Venemaa ekspordi tarbeks, mis omakorda tähendab uusi avanevaid võimalusi ka Venemaale importijatele, kuna nii on laevaliinidel võimalus vedada täis konteinereid mõlemas suunas.
„Rail Garanti äriplaan suurendab Tallinna Sadama potentsiaali regioonis, toob siia senisest enam laevaliine ning tõstab riigi atraktiivsust välisinvestorite ees,“ ütles Seli. 
„Lisaks tekitab nõukogu otsus konkurentsi praeguseni sisuliselt monopoolsel seisus püsinud konteinerturul, samuti aitab see oluliselt kasvatada ka riigi omanduses oleva – Eesti Raudtee – kaubakäivet,“ tõdes Seli.
Seli pidas oluliseks ka Rail Garanti pikaajalist koostöökogemust Euroopa tuntud kaubavedajaga,  Saksa firmaga Hoyer, mis toob terminali opereerimisse kaasa olulist rahvusvahelist kogemust ja sidemeid.
 

Seotud lood

Uudised
  • 09.03.11, 11:00
Transiidikeskus: Neinar Seli moonutab tõde
Tallinna Sadama otsus valida konteinerterminali ala operaatori konkursil parimaks Venemaa firma Rail Garant, kuna neil on „uudne äriplaan“ kasutada terminali just Venemaa ekspordi tarbeks, näitab Transiidikeskuse juhtide arvates otsuse tegijate asjatundmatust.
Uudised
  • 08.03.11, 16:06
Sadam: Muuga CT kommentaarid on kohatud
Arusaadavalt seisab iga pakkuja oma huvide eest, kuid Tallinna Sadama kaheksaliikmeline nõukogu tänane otsus tugineb enam kui aastasel tööl, info kogumisel ja pakkumiste analüüsil, kuhu olid lisaks sadamale kaasatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee ja teised ametiasutused, teatas Tallinna Sadam Muuga CT süüdistuse peale.
Uudised
  • 18.03.11, 11:26
Logistikud kiidavad Kanajevile konkurendi tulekut
Eesti Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni konsultant Andrus Kuusmann usub, et konkurents tõmbaks konteinerveod käima.
Uudised
  • 08.03.11, 13:30
Tallinna Sadam ja Vopak E.O.S laiendavad vedellastiterminali
ASi Tallinna Sadam nõukogu nõustus ettevõtte juhatuse ettepanekuga rajada Muuga sadamasse AS Vopak EOS tarbeks täiendav vedellasti mahutipark kogumahutavusega 400 000 m3, mis võimaldaks täiendavalt käidelda kuni  5 000 000 tonni naftasaadusi aastas.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele