ASi Tallinna Sadam nõukogu nõustus ettevõtte juhatuse ettepanekuga rajada Muuga sadamasse AS Vopak EOS tarbeks täiendav vedellasti mahutipark kogumahutavusega 400 000 m3, mis võimaldaks täiendavalt käidelda kuni 5 000 000 tonni naftasaadusi aastas.
ASi Tallinna Sadam nõukogu esimehe Neinar Seli tähendusel on AS Vopak E.O.S. viimaste aastate jooksul teostanud käideldavate kaubamahtude säilitamiseks ja kasvatamiseks suuremahulisi arenguinvesteeringuid. „Treideritele ja kaubaomanikele kvaliteetse teenuse pakkumiseks vajab terminal täna eelkõige täiendavat mahutiparki produktide hoiustamiseks ja blendinguks ning täiendavat kairessursi VLCC tankerite laadimiseks/lossimiseks,“ lausus Seli.
AS Vopak E.O.S. on suurim iseseisev terminalide operaator Baltimaades ja suurim ASi Tallinna Sadam kaubaoperaator. AS Vopak E.O.S. kuulub Royal Vopaki kontserni (80 terminali 31 riigis), mis on iseseisev ülemaailmne liider vedelate ja gaasiliste kemikaalide ja naftasaaduste töötlemise ja hoiustamise valdkonnas. Eestis opereerib AS Vopak E.O.S. täna kolme kaasaegse terminaliga, mille mahutite kogumaht on 951 000 m3. Terminalid asuvad Muuga sadamas (Pakterminal), Irus (Trendgate) ja Maardus (Termoil) ning on ühendatud Muuga sadamaga kaidega torujuhtmetega.
2010. aastal käitles Vopak E.O.S. üle 19 mln tonni kaupa, mis moodustab ca 52% kogu Tallinna Sadama poolt eelmisel aastal käideldud kauba mahust ja ca 75% kogu käideldud vedellasti mahust. Vopaki kauba ümberlaadimiseks oli eelmisel aastal vastu võetud 364 laeva.
Muuga sadamas ja ümbruses on tänaseks jäänud ainukeseks vedellasti terminali rajamiseks sobivaks alaks nn Lonessa territoorium sadama lääneosas. Nimetatud alal on kehtestatud vedellasti rajamist võimaldav detailplaneering ning väljastatud vastav ehitusluba. Rajatava terminali pindala oleks 20 ha.
Seotud lood
Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise.
Kavandatava LPG terminali põhiliseks tegevuseks on planeeritud Venemaa ja Kasahstani vedelgaasi transiit ning Baltikumi turu varustamine LPG’ga. Terminali võimsuseks I etapis võiks olla 300 000 tonni LPG’d aastas ja II etapis kuni 800 000 tonni aastas.
ASi Tallinna Sadam nõukogu kinnitas oma tänasel koosolekul ettevõtte 2010. aasta majandusaasta aruande, mille kohaselt kujunes 2010. aasta ASi Tallinna Sadam jaoks läbi aegade rekordiliseks kõigi olulisemate finantsnäitajate poolest – rekordiline müügitulu, rekordiline puhaskasum ja rekordiline EBITDA.
ASi Tallinna Sadam nõukogu kinnitas täna toimunud koosolekul ettevõtte möödunud aasta majandusaruande ning Muuga sadama uued arendusprojektid, mille alusel investeerivad operaatorid konteiner-, vedelgaasi ja vedellastiterminali kokku 200 miljonit eurot.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.