ASi Tallinna Sadam nõukogu kinnitas täna toimunud koosolekul ettevõtte möödunud aasta majandusaruande ning Muuga sadama uued arendusprojektid, mille alusel investeerivad operaatorid konteiner-, vedelgaasi ja vedellastiterminali kokku 200 miljonit eurot.
ASi Tallinna Sadam nõukogu esimehe Neinar Seli kinnitusel aitavad uued projektid suurendada sadama konkurentsivõimet ja kindlustada riigi energiajulgeolekut. „Näeme nende arenduste positiivset mõju kogu Eesti majandusele nii tööhõive kui maksulaekumiste kasvatamisel,“ sõnas Seli.
„Kuna terminalide ehitamisel kasutatakse kaasaegseid tehnoloogiad ning veoste transpordil peamiselt vaid raudteed, siis ei koorma antud projektid sisuliselt ei Eesti keskkonda ega maanteid,“ märkis Seli.
Seotud lood
Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise.
ASi Tallinna Sadam nõukogu nõustus ettevõtte juhatuse ettepanekuga rajada Muuga sadamasse AS Vopak EOS tarbeks täiendav vedellasti mahutipark kogumahutavusega 400 000 m3, mis võimaldaks täiendavalt käidelda kuni 5 000 000 tonni naftasaadusi aastas.
Kavandatava LPG terminali põhiliseks tegevuseks on planeeritud Venemaa ja Kasahstani vedelgaasi transiit ning Baltikumi turu varustamine LPG’ga. Terminali võimsuseks I etapis võiks olla 300 000 tonni LPG’d aastas ja II etapis kuni 800 000 tonni aastas.
ASi Tallinna Sadam nõukogu kinnitas oma tänasel koosolekul ettevõtte 2010. aasta majandusaasta aruande, mille kohaselt kujunes 2010. aasta ASi Tallinna Sadam jaoks läbi aegade rekordiliseks kõigi olulisemate finantsnäitajate poolest – rekordiline müügitulu, rekordiline puhaskasum ja rekordiline EBITDA.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.